دوشنبه سامانه بارشی به کشور وارد می‌شود / ساکنان نیمه جنوبی منتظر بارندگی و کاهش دما باشند

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به اینکه روز دوشنبه با ورود سامانه بارشی از شمال غرب، در شمال غرب و غرب سواحل بارش پراکنده رخ خواهد داد، گفت: با گذر امواج تراز میانی جو از نیمه جنوبی کشور، برای بعضی استان‌ها بارندگی، وزش باد شدید موقتی و کاهش نسبی دما انتظار می‌رود.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آخرین وضعیت جوی در کشور اظهار کرد: امروز _پنجشنبه بیست‌وهشتم دی_ در سواحل دریای خزر، بارندگی و کاهش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود و دریای خزر نیز مواج خواهد بود.

وی افزود: از اواخر وقت امروز و طی روز جمعه با گذر امواج تراز میانی جو از نیمه جنوبی کشور، برای استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان، خراسان جنوبی، هرمزگان و شرق فارس، بارندگی، رعد و برق همراه با وزش باد شدید موقتی و کاهش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با بیان اینکه طی این بازه زمانی، وضعیت جوی ذکر شده در بعضی نقاط با گرد و خاک و در ارتفاعات با بارش برف همراه است، تصریح کرد: روز جمعه سواحل دریای عمان مواج خواهد بود و شنبه در جنوب شرق و شرق کشور وزش باد شدید انتظار می‌رود.

ضیائیان با بیان اینکه یکشنبه وزش باد برای نوار شمالی کشور پیش‌بینی می‌شود و در سایر مناطق کشور شاهد جوی آرام خواهیم بود، ادامه داد: روز دوشنبه با ورود سامانه بارشی از شمال غرب، در شمال غرب و غرب سواحل بارش پراکنده رخ خواهد داد، همچنین طی دو روز آینده خلیج‌فارس و تنگه هرمز مواج همراه با وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

خاطرنشان کرد: وضعیت هوای کنونی استان اصفهان، قسمتی ابری و غبار صبحگاهی گاهی افزایش ابر و وزش باد، با بیشینه ۱۸ و کمینه ۲- درجه سانتی‌گراد است و روز جمعه، آسمان قسمتی ابری به‌تدریج صاف و گاهی وزش باد ملایم با بیشینه ۱۷و کمینه ۳- درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 720988

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.