به‌دنبال تدوین بسته ضرب‌الاجل برای کاهش آلودگی هوای اصفهان هستیم

رئیس اداره امور آزمایشگاه‌های اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: اصفهان در موضوع آلودگی هوا شرایط ویژه‌ای دارد، بر این اساس فراتر از اجرای قانون هوای پاک به دنبال تدوین بسته ضرب‌الاجل و تعریف اقدامات کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت برای کاهش آلودگی هوا هستیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، بابک صادقیان امروز _چهارشنبه بیست‌وهفتم دی_ در ششمین نشست مشورتی شهر اندیشان با موضوع آلودگی هوا و نقش مدیریت شهری در کاهش آن از سلسله برنامه‌های «یک شهر گفت‌وگو» اظهار کرد: قانون هوای پاک جامع و کامل‌ترین قوانین در حوزه محیط زیست است.

وی با بیان اینکه سازمان و مدیریت استان مطالعات متعدد پیرامون آلودگی هوا انجام داده است، افزود: در حال اصلاح و تکمیل اطلاعات و مدل‌سازی آلودگی هوا اصفهان هستیم.

رئیس اداره امور آزمایشگاه‌های اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان تصریح کرد: ۳۰ دستگاه اجرایی برای انجام اقدامات در قانون هوای پاک دخیل هستند و سازمان محیط زیست با احصای وظایف همه دستگاه‌ها بر این اساس کارگروه‌هایی تشکیل داده است.

وی ادامه داد: به جز کلان‌شهر اصفهان، هشت شهرستان که در شعاع ۵۰ کیلومتری آن قرار دارند در نیمه دوم سال شرایط بهتری از اصفهان ندارند که در مطالعات انجام شده منابع آلاینده بررسی و سهم هر کدام مشخص شد.

صادقیان با بیان اینکه وضعیت موجود در سال‌های اخیر به وجود نیامده، آلاینده‌ها نتیجه تصمیمات نادرستی است که طی سال‌ها بدون توجه به حوزه زیست‌محیطی گرفته شده است، تصریح کرد: برطرف کردن آلودگی هوا اولویت مسئولان ما نیست، بازخوردها طی ۲۵ سال فعالیت من در این حوزه بیانگر این موضوع تلخ است، اگر چه روند رو به بهبود بوده، اما زمان‌بر است و باید اقدامات سرعت بگیرد.

رئیس اداره امور آزمایشگاه‌های اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: اصفهان شرایط ویژه‌ای دارد که فراتر از اجرای قانون هوای پاک به‌دنبال تدوین بسته ضرب‌الاجل و تعریف اقدامات کوتاه‌مدت، میان مدت و بلندمدت هستیم.

صادقیان با اشاره به اینکه با پیگیری مسائل زیست‌محیطی اصفهان در سطوح مختلف استان و همراهی شهرداری و مدیریت بحران، صدای خودمان را به تصمیم‌سازان در کشور رساندیم، تصریح کرد: در دولت جلسه ویژه‌ای برای اصفهان تشکیل شد، در این راستا مصوبات خوبی به تصویب رسید تا در راستای ساماندهی منابع ثابت و متحرک در آلودگی هوا در مسیر درست قرار بگیریم.

وی خاطرنشان کرد: شهرداری اصفهان در چند سال اخیر اعتباراتی را برای توسعه شبکه پایش در نظر گرفته است.

مجتبی بزرگی، رئیس مجمع انجمن‌های علمی گروه پزشکی اصفهان نیز در این نشست مشورتی اظهار کرد: در ادوار گذشته مدیریت شهر پیشنهاد برپایی نمایشگاه دائمی محیط زیست در تایوان را ارائه کردیم، اما تحقق نیافت.

وی افزود: امیدوارم در این دوره مدیریت شهری این نمایشگاه با هدف تعامل گروه‌های مختلف سنی از کودکان و نوجوانان تا بزرگسالان با موضوع محیط زیست برپا و ایجاد شود.

کد خبر 720957

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سیفی IR ۰۰:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
    0 0
    هوای تهران را با ۱۵ میلیون نفر جمعیت داشته باشید همگی در یک اتاق گاز در حال خفه شدن.