بوشهر تا یک ماه آینده در ترانزیت مشتقات نفتی فعال می‌شود

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: با ورود چهارمین سرمایه‌گذار و امضای تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری به ارزش یک‌هزار میلیارد ریال، مجتمع بندری نگین تا یک ماه آینده در ترانزیت مشتقات نفتی فعال می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از بوشهر، محمد شکیبی نسب امروز _چهارشنبه، بیست‌وهفتم دی_ در آئین امضای تفاهمنامه سرمایه‌گذاری، اظهار کرد: با توجه به سیاست‌گذاری اداره کل بنادر برای توسعه بندر بوشهر در مجتمع بندری نگین و آماده سازی زیرساخت‌های مرتبط، تفاهم‌نامه بارگیری مشتقات نفتی به ارزش یک‌هزار میلیارد ریال به امضا رسید.

وی افزود: امید می‌رود شاهد افزایش عملکرد و رونق بیش از پیش بندر بوشهر باشیم.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر ادامه داد: شرکت توسعه خدمات دریایی و بندری سینا نخستین شرکتی است که با احداث اسکله ۳۰۰ متری در مجتمع بندری نگین ورود داشت و اکنون پیشرو در ورود سرمایه‌گذاران بخش خصوصی مجتمع محسوب می‌شود.

رضا ایلاتی، مدیرعامل هلدینگ حمل و نقل بنیاد مستضعفان اظهار کرد: بر اساس تفاهم‌نامه منعقد شده برای ترانزیت مواد نفتی، کار ترانزیت محموله‌های نفتی ظرف یک‌ماه آینده به عنوان اقدامی بزرگ و ارزشمند در مجتمع بندری نگین آغاز می‌شود.

وی افزود: با تحقق این مهم و شروع عملیات بارگیری، حجم زیادی بار به فعالیت ترانزیت در بندر بوشهر افزوده می‌شود.

سعید جعفری، مدیرعامل شرکت خدمات دریایی بندری سینا اظهار کرد: این شرکت نخستین شرکتی است که سال ۱۳۹۵ در مجتمع بندری نگین شروع به فعالیت کرد و در سال ۱۳۹۷ اسکله ۳۰۰ متری را به بهره‌برداری رساندیم.

وی افزود: با اجرای تفاهم‌نامه امضا شده تلاش می‌کنیم تا اسکله ۳۰۰ متری شرکت سینا برای ترانزیت مشتقات نفتی به‌کارگیری شود.

به گزارش ایمنا، امسال در نمایشگاه هفته حمل و نقل با امضای دو تفاهم‌نامه با بخش خصوصی زمینه برای سرمایه‌گذاری ۲۴ هزار میلیارد ریال در مجتمع بندری نگین فراهم شد.

همچنین در سومین تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری به ارزش ۶۰۰ میلیارد ریال برای جمع‌آوری مواد زائد نفتی و پسماندهای ناشی از فعالیت شناورها در سه بندر بوشهر، خارک و عسلویه به امضا رسید.

کد خبر 720955

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.