مرزنشینان شهرستان سرپل‌ذهاب در انتظار اجرای قانون کوله‌بری هستند

نماینده مردم سرپل‌ذهاب در مجلس شورای اسلامی گفت: مسئله کوله‌بری یکی از مشکلات اصلی مردم شهرستان سرپل‌ذهاب است که با وجود اینکه قانون مربوط کوله‌بران در مجمع و مجلس بررسی شد و در هفته پیش به تصویب رسید، هنوز اجرایی نشده است و مردم چشم‌انتظار اجرای این قانون هستند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، شهریار حیدری عصر امروز _چهارشنبه بیست‌وهفتم دی_ در جلسه شورای اداری استان کرمانشاه ویژه شهرستان سرپل‌ذهاب که در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان با حضور اعضای این شورا برگزار شد، اظهار کرد: سامانه گرمسیری یکی از مصوبات سفر مقام معظم رهبری بود که سد هواسان به عنوان بخشی از این سامانه باید وارد مرحله اجرایی شود.

وی افزود: احداث سد هواسان در ابتدا ۳۹۰ میلیارد تومان اعتبار از ماده ۵۶ به عنوان مصوبه اعتباری خود داشت که به دلیل بروز مشکلات جذب نشد و پس از آن اعتباری ۵۰ میلیارد تومانی برای آن لحاظ شد که با توجه به کمبود اعتبارات ۱۰۰ میلیارد تومان دیگر به آن افزوده شد تا با جذب این اعتبار پروژه برای سال جاری وارد فاز اجرایی شود.

نماینده مردم سرپل‌ذهاب در مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: با وجود اهمیت تکمیل سد هواسان و تعیین اعتبارات آن، به دلیل تأمین این اعتبارات در حال حاضر این پروژه تعطیل شده و هیچ پیشرفتی حاصل نشده و اکنون با پیگیری مجدانه باید این پروژه به فاز عملیاتی وارد شود.

وی در ادامه با اشاره به پروژه‌های آبرسانی شهرستان سرپل‌ذهاب گفت: تمام دهستان‌ها به دلیل شکستگی خطوط انتقال آب با مشکل مواجه هستند و بروز این مشکل شرایط سختی بر مردم تحمیل کرده بود.

حیدری ادامه داد: با اجرای پروژه‌های آب‌رسانی هم‌اکنون آب هشت روستا رفع مشکل شده است و تقاضا می‌شود هرچه زودتر مشکل آب و تعمیر خطوط لوله سایر دهستان‌ها نیز رفع شود، اما این امر باید با نظارت و جذب تأمین اعتبار دنبال شود، زیر هم طرح راهبردی و هم اعتبار برای آن لحاظ شده است.

وی با اشاره به نیاز روستاهای مرزی به تأمین مسکن خاطرنشان کرد: این روستاها به دلیل بروز برخی مشکلات نیازمند اعتبارات و تأمین مسکن مورد نیاز تا سال ۱۴۰۳ هستند.

نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس و نماینده مردم سرپل‌ذهاب، قصرشیرین و گیلانغرب تاکید کرد: مسئله کوله‌بری یکی دیگر از مشکلات اصلی مردم شهرستان سرپل‌ذهاب است که با وجود اینکه قانون مربوط کوله‌بران در مجمع و مجلس بررسی شد و در هفته پیش به تصویب رسید، اما هنوز اجرایی نشده است و مردم چشم‌انتظار اجرای این قانون هستند که تحقق اجرای این امر نیز نیازمند پیگیری جدی‌تر خواهد بود.

کد خبر 720951

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.