برای طراحی و توسعه شهر باید چاره‌اندیشی شود

مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان با بیان اینکه چهره دیگر شهر، کالبد آن است که برای ارتقا، طراحی و توسعه آن باید چاره‌اندیشی شود، گفت: شهرداری اصفهان بستری فراهم کرده است تا از هم‌فکری، دانش مالی و اقتصادی مشاوران عرصه ساخت‌وساز و املاک برای ارتقای کیفی شهر استفاده کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمد صیرفی‌نژاد در جمع فعالان ساخت‌وساز منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان ضمن گرامیداشت ایام ماه مبارک رجب اظهار کرد: شهرداری سازمان خدمت‌رسانی است که موضوعات کیفیت، ارزان و سریع بودن را در وظیفه خود دارد، اما این مهم انجام نخواهد شد، مگر اینکه سایر ذی‌نفعان به میدان بیایند و نسبت به اداره شهر کمک کنند.

وی افزود: یکی از شرکای شهرداری، فعالان عرصه ساخت‌وساز هستند و شهرداری با همه موثران شهر و افرادی که دغدغه شهری دارند، نقطه مشترک دارد و در این زمینه می‌توان تصمیم‌های مؤثری برای شهر گرفت.

مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان تصریح کرد: در همین رابطه نیز ما دست یاری به سوی یاریگران اجتماعی دراز کردیم تا نسبت به آنچه زیر پوست شهر می‌گذرد، چاره‌اندیشی کنیم.

وی با بیان اینکه چهره دیگر شهر، کالبد آن است که برای ارتقا، طراحی و توسعه شهر باید چاره‌اندیشی شود، ادامه داد: در این زمینه شهرداری اصفهان بستری را فراهم کرده است تا از هم‌فکری، دانش مالی و اقتصادی مشاوران عرصه ساخت‌وساز و املاک برای ارتقای کیفی شهر استفاده کند.

برای طراحی و توسعه شهر باید چاره‌اندیشی شود

صیرفی‌نژاد با اشاره به اینکه دفتر تراکم مالی و اقتصادی در گذشته چندان برای عرضه به شورای اسلامی شهر مناسب نبود، گفت: برای نخستین بار بستر بارگذاری این مورد در فضای مجازی از طریق یک سامانه فراهم شده است و اطلاعات لازم در خصوص تک‌تک گذرها، قیمت املاک به تفکیک عرصه و نیز قیمت آپارتمان و تجاری درج شده است که این مهم می‌تواند در بهره‌وری اطلاعات املاک به شهرداری و ذی‌نفعان کمک کند.

به گزارش ایمنا، کارگاه آموزشی فعالان عرصه ساخت‌وساز با محوریت طرح مباحث حقوقی برگزار شد؛ در این نشست که با حضور فعالان این عرصه برگزار شد، مشکلات مرتبط مطرح و موضوعات حقوقی مورد نیاز مرتبط با شهرداری از جمله صدور پروانه ساخت و مجوزها تشریح شد.

کد خبر 720941

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.