۹۵ درصد مشکلات مراکز جهاد کشاورزی رفع شده است

مدیرکل پشتیبانی و ساماندهی مراکز وزارت جهاد کشاورزی گفت: ۹۵ درصد مشکلات و مسائل بخش کشاورزی جمع‌آوری و راهکارهای کارشناسی شده برای رفع مشکلات تولید بخش کشاورزی ارائه شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از مرکزی، علی کشاورز عصر امروز چهارشنبه_ بیست و هفتم دی_ در نشست شورای هماهنگی ترویج کشاورزی اظهارکرد: در زمینه یکپارچگی سامانه‌ها تنها به اعتبار ملی اکتفا نشده است بلکه از طریق اجرای طرح‌های دیگر این موضوع پیگیری ودنبال می‌شود.

وی افزود: تاکنون ۱۳۸ عنوان فعالیت در مراکز جهاد کشاورزی احصا شده است که بیشترین ِآن مربوط به صدور حواله سوخت و کود بوده است.

مدیرکل پشتیبانی و ساماندهی مراکز وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه با تجمیع برخی حوزه‌ها انجام کار تسهیل خواهد شد تصریح کرد: کاستی‌هایی در مراکز جهاد کشاورزی وجود دارد، اما با استفاده از ظرفیت‌های موجود تا کنون ۹۵ درصد مشکلات این بخش رفع شده است و روند اصلاح همچنان در دستور این وزارت‌خانه قرار دارد.

وی اضافه کرد: این وزارتخانه در کنار اعتبارات ملی از طرح‌هایی همچون مولدسازی و تشکیل کمیته اعتبار، تقویت زیرساخت و بهینه سازی مراکز نیز برای یکپارچگی سامانه‌ها استفاده کرده است.

کشاورز با بیان اینکه استفاده از اعتبارات سرمایه‌های اجتماعی که مربوط به شرکت نفت است نیز در دست پیگیری قرار دارد گفت: جهاد کشاورزی امکانات و زیرساخت‌های مناسبی دارد که باید از این ظرفیت با بهره‌مندی از برون سپاری براساس قانون استفاده کرد.

وی تصریح کرد: بازتشکیل ستاد ساماندهی و پشتیبانی می‌تواند به رفع مشکلات کشاورزان کمک کند.

مدیرکل پشتیبانی و ساماندهی مراکز وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه این ستاد با ساماندهی زیرمجموعه می‌تواند به پیشبرد اهداف کمک کند گفت: با وجود مشکلات و محدودیت‌ها تاکنون از محل اعتبارات جهاد کشاورزی ۱۲ خودرو به استان مرکزی اختصاص داده است.

وی ادامه داد: توزیع بر اساس عملکرد و نیاز یک استان انجام می‌شود.

ضرورت ارائه آموزش به کشاورزان رئیس جهاد کشاورزی استان مرکزی هم بر ضرورت ارائه آموزش به کشاورزان تاکید کرد و گفت: یکی از اقدامات مهم این سازمان ترویج و آموزش است.

علی صفری با بیان اینکه در بخش آموزش با کمبود تعداد کارشناس مواجه هستیم اظهارکرد: برای رفع مشکل کمبود کارشناس لازم است از راهکار واگذاری به بخش خصوصی استفاده شود تا ترویج در سطح گسترده‌تری صورت گیرد.

وی افزود: باوجود همه محدودیت‌ها اقدامات بسیار مناسبی در استان انجام شده است.

رئیس جهاد کشاورزی استان مرکزی تصریح کرد: این استان رتبه ۱۷ زیرساخت‌های کشاورزی را داراست، اما در بخش عملکرد همیشه جزو ۱۰ استان برتر کشور است.

وی افزود: استان مرکزی امسال برای اولین بار در کشور رتبه پنجم از نظر امتیازی را کسب کرد.

کد خبر 720935

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.