احداث ۴۳۰ سالن سینما در کشور تا پایان دولت سیزدهم

رئیس سازمان سینمایی کشور گفت: ۴۳۰ سالن سینما تا پایان دولت سیزدهم به سالن‌های کشور افزوده خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از مرکزی، محمد خزایی عصر امروز چهارشنبه _بیست و هفتم دی_ در آئین افتتاح سه سالن سینما در جمع خبرنگاران در اراک اظهارکرد: در زمان استقرار دولت سیزدهم تنها ۵۷۰ سالن سینمایی در کشور وجود داشت.

وی افزود: دولت سیزدهم تصمیم گرفته که در چهار سال فعالیت خود، ۴۳۰ سالن سینما در کشور ایجاد کند که تاکنون بیش از ۲۳۰ سالن افتتاح شده است.

رئیس سازمان سینمایی کشور تصریح کرد: امید می‌رود در پایان شهریورماه ۱۴۰۴، تعداد سالن‌های سینمایی کشور به یک‌هزار سالن افزایش یابد.

وی اضافه کرد: در دولت سیزدهم علیرغم فضاسازی‌های تبلیغاتی که در کشور ایجاد می‌شود اتفاقات بسیار خوبی در حال شکل‌گیری است.

خزایی ادامه داد: در حوزه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش‌های مختلف از جمله کتاب، معاونت هنری، معاونت مطبوعاتی، معاونت قرانی و سایر حوزه‌ها اتفاقات بسیار بزرگی رخ داده است.

وی با بیان اینکه بیش از ۶۰۰ اثر در بخش بین‌المللی از کشورهای مختلف به دبیرخانه جشنواره فیلم فجر ارسال شده است گفت: از این جشنواره استقبال خوبی صورت گرفته است.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهارکرد: جشنواره فیلم فجر تهران از ۱۲ تا ۲۲ بهمن‌ماه در بخش‌های مختلف برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه امسال پس از چند سال، فیلم جشن اولی‌ها با نمایش ۱۱ فیلم اکران می‌شود افزود: این جشنواره همزمان با تهران در سراسر استان‌ها برگزار می‌شود وبراساس پیش‌بینی های صورت گرفته استان‌ها از ۱۵ یا ۱۶ بهمن‌ماه میزبان فیلم‌های سینمایی هستند.

خزایی خاطرنشان کرد: مانند سال‌های گذشته تعدادی از فیلم‌ها برای استان‌ها ارسال می‌شود و برنامه‌ریزی گسترده‌ای شده که اعزام سینماگران وکارگردان‌ها به استان‌ها صورت گیرد.

وی اضافه کرد: در صورتی که شرایط فراهم باشد، کارگردان‌ها در کنار مردم فیلم ببینند و جلسات نقد و بررسی برگزار کنند و شور و هیجان بیشتری در فضای استانی ایجاد می‌شود.

رئیس سازمان سینمایی کشور افزود: سه سالن سینمایی امروز در اراک افتتاح شد و مشکلات سه سالن دیگر این شهر هم در حال مرتفع شدن است.

کد خبر 720925

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.