کاهش نرخ بیکاری کل کشور در پاییز ۱۴۰۲

معاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: نرخ بیکاری کل کشور به کمترین میزان خود یعنی ۷.۶ در پاییز ۱۴۰۲ رسیده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمود کریمی بیرانوند عصر امروز_ چهارشنبه، بیست و هفتم دی_ در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان اصفهان اظهار کرد: نرخ بیکاری کل کشور به کمترین میزان خود یعنی ۷.۶ در پاییز ۱۴۰۲ رسیده است، همچنین نرخ بیکاری فارغ‌التحصیلان و زنان و نرخ اشتغال ناقص روند کاهشی داشته است.

وی افزود: در چند فصل اخیر نرخ بیکاری کل در استان اصفهان کاهشی و تک رقمی بوده است، متغیرهای اساسی بازار کار نرخ مشارکت اقتصادی و نسبت اشتغال است که این نرخ مشارکت در استان اصفهان از میانگین کشوری بالاتر است، در حوزه حمایت از کسب و کارهای خورد استان در تبصره ۱۶ سال گذشته عملکرد قابل قبولی داشته است، این استان از سال گذشته تا کنون در حوزه مشاغل خانگی عملکرد بسیار خوبی داشته است و امیدوار هستیم که این مسیر تداوم داشته باشد.

تهیه برنامه ویژه برای بیکاری فارغ‌التحصیلان

معاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره جلسه امروز گفت: جلسه امروز چند مصوبه داشت که بیشتر در زمینه پیگیری تسریع در حوزه تأمین مالی و تهیه برنامه ویژه برای برخی از موضوعات کلان مانند بیکاری فارغ‌التحصیلان با وجود اینکه یک روند کاهشی داشته است، اما باید توجه بیشتری به این موضوع در سطح کشور و استان شود؛ همچنین در این جلسه عملکرد تمام دستگاه‌ها و شهرستان‌ها بررسی شد؛ امیدواریم خروجی این جلسه در جهت بهبود بیشتر فضای کسب و کار و بازار استان باشد.

کریمی بیرانوند در خصوص موقعیت اشتغال اصفهان عنوان کرد: استان اصفهان عملکردهای خوبی در زمینه‌های کاهشی بودن نرخ بیکاری در چند فصل اخیر، بالاتر بودن نرخ مشارکت و نسبت اشتغال استان از میانگین کشور، بالاتر بودن نرخ مشارکت اقتصادی زنان استان به نسبت نرخ میانگین مشارکت اقتصادی زنان کشور داشته و همچنین سهم اشتغال ایجادی زنان از میانگین کشوری در این استان بالاتر بوده است.

مسکن، اشتغال، ازدواج سه سرفصل مهم بانک‌ها

وی درباره وام‌های اشتغال اظهار کرد: معاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: هفتمین جلسه شورای عالی اشتغال با حضور رئیس جمهور، استانداران و وزرا تشکیل شد که در این جلسه رئیس جمهور دستور ویژه داد تا سه سر فصل مسکن، اشتغال و ازدواج جزو سرفصل‌های قطعی بانک‌ها باشد و باید به وظایف خود در این حوزه‌ها عمل کنند.

معاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: عملکرد سیستم‌های بانکی در حوزه اشتغال در مدت زمان دو سال و نیم مطلوب بوده و همراهی خوبی با بازار کار داشته‌اند، در این چند ماه اخیر به دلایل اداری و اولویت بندی عملکرد حوزه اشتغال روند کاهشی و تأخیری داشته است، این قول را به مردم خواهیم داد که به طور پیوسته تسهیلات حوزه اشتغال را از نظام بانکی پیگیری خواهیم کرد.

کریمی بیرانوند افزود: با توجه به مذاکرات خوبی که در شورای عالی اشتغال صورت گرفته است، امیدوار هستیم در اواخر امسال و اوایل سال آینده فضای پرداخت تسهیلات اشتغال بازتر شود و این امید را داریم که این خبر خوب را بتوانیم به زودی به مردم بدهیم.

نرخ بیکاری در استان اصفهان به ۸.۶ رسید

سیدرضا مرتضوی، استاندار اصفهان نیز در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان اصفهان اظهار کرد: ۱۲.۶ نرخ بیکاری استان اصفهان بود که در پاییز ۱۴۰۲ به ۸.۶ رسیده است.

وی افزود: روند دنبال شده در بنگاه‌ها، افزایش اشتغال به‌خصوص در حوزه فارغ‌التحصیلان و حل کردن مسائل بانکی اخیر برای کاهشی‌تر شدن نرخ بیکاری و افزایش اشتغال در استان است.

کد خبر 720912

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.