وزیر دفاع: تمامیت ارضی کشورها مورد احترام است اما دفاع از امنیت محدودیت ندارد

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح درباره عملیات موشکی سپاه علیه تروریست‌ها، گفت: برای ما فرقی نمی‌کند از هر ناحیه‌ای که جمهوری اسلامی را تهدید کنند عکس‌العمل نشان خواهیم داد و این عکس‌العمل حتما متناسب، قاطعانه و سخت خواهد بود.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت ایرنا، امیر سرتیپ محمدرضا آشتیانی صبح امروز _چهارشنبه بیست‌وهفتم دی _ در حاشیه جلسه هیئت دولت و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با روسیه همواره مذاکراتی را داریم. با وزیر دفاع روسیه درباره ملاحظاتی که در منطقه داریم به‌خصوص احترام به حق حاکمیت صحبت کردیم و روسیه قول داد به امنیت، حاکمیت و تمامیت ارضی ایران احترام بگذارد.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه ما یک ارتباط راهبردی با روسیه داریم، فکر می‌کنم آنها نیز نسبت به این قضیه مُصر هستند و قول داده‌اند این را رعایت کنند.

وزیر دفاع درباره حمله موشکی سپاه علیه تروریست‌ها، گفت: ما در دفاع از منافع ملی و مردم هیچ محدودیتی قائل نیستیم و حتماً این کار را با اقتدار انجام می‌دهیم. برای ما فرقی نمی‌کند از هر ناحیه‌ای که جمهوری اسلامی را تهدید کنند عکس‌العمل نشان خواهیم داد و این عکس‌العمل حتماً متناسب، قاطعانه و سخت خواهد بود.

امیر آشتیانی تصریح کرد: ما تروریسم را در سراسر جهان محکوم می‌کنیم، بنابر این اگر هر نوع اقدامی در ارتباط با نقض حقوق مردم و اقدامات تروریستی علیه مردم ما انجام شود حتماً عکس‌العمل نشان می‌دهیم و دیدید که به شدت هم این کار را می‌کنیم و هیچ محدودیتی قائل نیسیتم اما به حق حاکمیت، منافع کشورها و حقوق و قوانین آنها و تمامیت ارضی همه کشورها خصوصاً همسایگانمان احترام می‌گذاریم، اما به هیچ عنوان نمی‌پذیریم کسی در مرزهای ما شیطنت کند و حتماً برخورد می‌کنیم.

وی درباره موشک خیبرشکن نیز گفت: ما انواع و اقسام موشک‌ها داریم که یکی از آنها خیبرشکن است. هر زمان لازم بدانیم از آنها استفاده می‌کنیم؛ ما یک قدرت موشکی در دنیا هستیم

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح اظهار کرد: ما انواع و اقسام موشک‌ها را چه موشک‌های کروز و چه بالستیک همه را در اختیار داریم و همه را دنبال می‌کنیم و تلاش می‌کنیم که سطح فناوری‌ها را در این حوزه ارتقا دهیم و این موشک‌ها حتماً در دستور کار ما قرار دارد و نتایج خوبی نیز به‌دست آورده‌ایم.

وی درباره ماهیت بومی‌سازی تجهیزات و تسلیحات نیروهای مسلح، گفت: وزارت دفاع درباره تجهیزات و تسلیحات نظامی کارهای بسیار بزرگی هم انجام داده و هم در دست انجام دارد.

وزیر دفاع تصریح کرد: با توجه به نیازهایی که نیروهای مسلح دارند ما دنبال این هستیم که در بخش‌های مختلف چه از طریق بومی‌سازی تجهیزات و هم از طریق ساخت تجهیزات جدید این کارها را دنبال کنیم.

سرتیپ آشتیانی تاکید کرد: درخصوص بالگرد نیز این همین کار را انجام می‌دهیم و هر زمان که به مرور نتایجی را به‌دست آوریم و قابل ارائه باشد ارائه خواهیم کرد.

منبع: ایرنا

کد خبر 720867

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.