فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نماد تفکر جمهوری اسلامی است

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور گفت: فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نماد تفکر جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان جنوبی، فرهاد فلاح امروز _چهارشنبه بیست و هفتم دی_ در مراسم تکریم و معارفه مدیران کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی، اظهار کرد: شهید بهشتی و مقام معظم رهبری بعد از پیروزی انقلاب کانون را حفظ کردند و رهبری هم اجرای ۲۶ راهبرد را از کانون خواستار شده‌اند.

وی تصریح کرد: تداوم فعالیت‌های کانون بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران نشانگر اهمیت این مجموعه در شکل‌گیری یک جریان فکری در کودکان است.

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور گفت: کانون به دنبال ایجاد زمینه‌های فکری و شناختی در بچه‌هاست تا خروجی آن در سال‌های آینده در اداره جامعه تأثیر گذار باشد.

فلاح افزود: کانون در سبد خود قشر خاکستری را هم دارد و اگر آنها را از دست بدهیم این قشر وارد لایه‌های زیر زمینی خواهند شد.

وی گفت: در کانون مبنای کار ما مربی نیست بلکه بر اساس نیاز کودک فعالیت‌های مورد نظر در تعامل با کودک انجام می‌شود.

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور گفت: مربیان کانون توانمندی‌های بسیاری دارند و بیش از هزار قرارگاه در حوزه کودک و نوجوان در کشور است و بیش از ۱۰ میلیون کتاب هم در مراکز کانون در سطح کشور وجود دارد.

فلاح با بیان اینکه در خراسان جنوبی ۱۶ کانون سیار داریم، خاطرنشان کرد: این در حالی است که برای راه اندازی اولین کانون سیار در تهران به تازگی اقدام کرده‌ایم و بیشترین تعداد کانون‌های سیار در خراسان جنوبی است.

وی گفت: اجرای طرح کانون و مدرسه و باشگاه قاف با هدف شناسایی استعدادهای ادبی استان‌ها و فراهم کردن زمینه آموزش به آن‌ها از جمله اقدامات انجام شده در کانون است.

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور افزود: سال آینده هم فعالیت باشگاه سیمرغ آغاز می‌شود و برای ورود به حوزه فناوری برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده است.

فلاح گفت: چندی پیش رویداد عصر آسمانی برای اولین بار در کانون اجرا شد و اعضای کانون توانستند زنده با فضانوردان چینی ارتباط برقرار کنند.

وی با بیان اینکه درصدد اجرای سند هوا فضا در کانون هستیم، افزود: هدف از اجرای این سند این است که کودکان درک مناسبی از علوم مختلف داشته باشند و برای برگزاری کلاس‌های نانو و هوش مصنوعی در کانون هم برنامه‌ریزی شده است.

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور گفت: زیرساخت خوبی در حوزه کانون در خراسان جنوبی وجود دارد اما باید مسئولان به کانون نگاهی راهبردی داشته باشند.

کد خبر 720849

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.