۴ بوستان جدید در منطقه دو شهر قم احداث می‌شود

مدیر منطقه دو شهرداری قم از احداث چهار بوستان با مساحت ۲۰ هزار متر مربع در سال آینده در سطح منطقه خبر داد.

سیدرضا حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم از وجود ۳۳ بوستان فعال در منطقه خبر داد و اظهار کرد: ۷۰۸ هکتار مساحت کل فضای سبز منطقه دو است که از این مقدار ۶۵۵ هکتار در قالب بوستان جنگلی و ۵۳ هکتار در قالب ۳۳ بوستان شهری است.

وی افزود: در راستای نگهداری از فضای سبز منطقه ۱۲۴ باغبان در این حوزه فعالیت می‌کنند.

مدیر منطقه دو شهرداری قم با بیان اینکه سرانه فضای سبز جنگلی برای هر نفر ۳۵ متر مربع و سرانه فضای سبز شهری برای هر نفر سه متر مربع است، خاطرنشان کرد: بوستان رضوی، جوان و معصومیه از جمله بوستان‌های جنگلی در منطقه دو به‌شمار می‌رود.

حسینی از احداث چهار بوستان با مساحت ۱۰ هزار مترمربع در منطقه خبر داد و اضافه کرد: به‌منظور افزایش سرانه فضای سبز، چهار بوستان دیگر به مساحت ۲۰ هزار متر مربع سال آینده احداث می‌شود و بهره‌برداری خواهد رسید.

وی با تاکید بر اینکه ۸۰ درصد بوستان‌ها از طریق آب خام آبیاری می‌شود، عنوان کرد: بر اساس سیاست سازمان سیما و منظر و فضای سبز شهر، کاشت گونه‌های متناسب با اقلیم قم در دستور کار قرار گرفته و استفاده از آب شرب در آبیاری بوستان‌ها به حداقل رسیده است.

مدیر منطقه دو شهرداری قم از بهره‌برداری بوستانی در محله علی‌آباد سعدگان و ۱۸ متری قدس تا پایان سال خبر داد و گفت: تأمین فضای سبز یکی از چالش‌های منطقه دو است و به همین منظور سال آینده پروژه فضای سبز در خیابان معصومیه شمالی اجرایی خواهد شد.

حسینی از تکمیل پروژه روشنایی بوستان جوان خبر داد و خاطرنشان کرد: به‌منظور ارتقای ایمنی و تکمیل پروژه روشنایی، ۱۰ میلیارد تومان به بوستان جوان اختصاص داده شده است.

وی با بیان اینکه وجود دریاچه مصنوعی در بوستان جوان یکی از ویژگی‌های این بوستان است، تاکید کرد: به‌منظور افزایش رضایت مردم، در آینده‌ای نزدیک مشاغل ناسازگار اطراف این بوستان به شهرک صنوف منتقل می‌شود.

کد خبر 720846

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.