نصب ۸ شتاب‌نگار جدید در خراسان جنوبی

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی از نصب تعداد ۸ شتاب‌نگار جدید در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان جنوبی، محمدعلی آخوندی امروز _چهارشنبه بیست و هفتم دی_ با بیان این نکته که خراسان جنوبی سومین استان لرزه خیز کشور است، اظهار کرد: با پیگیری‌های انجام شده و حسب برنامه‌ریزی سازمان مدیریت بحران کشور و مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن وزارت راه و شهرسازی و نیز پیرو حضور مهندسین این مرکز در استان ۸ ایستگاه جدید شتاب‌نگار نصب شد.

وی تصریح کرد: بازدید از ۴۴ ایستگاه شتاب‌نگار و رفع نواقص موجود از دیگر برنامه‌های کارشناسان مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن وزارت راه و شهرسازی در استان بود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی اظهار داشت: در حال حاضر با نصب این ۸ ایستگاه جدید، استان دارای ۵۲ ایستگاه شتاب‌نگار است که ۵۰ درصد آن از نوع شتاب‌نگار دیجیتال است که در کشور بالاترین رده نصب دستگاه‌های مذکور را شامل می‌شود.

آخوندی ادامه داد: دستگاه‌های شتاب‌نگار با ثبت سرعت موج برشی می‌توانند برای هر منطقه شتاب مبنای طراحی را در اختیار مهندسین طراح و مشاور قرار داده و به نوعی زمینه پیشگیری از خسارت بیشتر زلزله‌ها را فراهم می‌آورند.

وی با اعلام این خبر که به زودی سامانه پاسخ سریع، به شبکه شتاب‌نگار متصل می‌شود، متذکر شد: این مهم می‌تواند کانون اصلی تخریب زلزله‌ها را به مدیران بحران نشان دهد تا در اعزام سریع امدادگران به محل حادثه درزمان طلایی مورد بهره برداری قرار گیرد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: نصب تعدادی شتاب‌نگار در مناطق شهری با مشارکت شهرداری‌های بزرگ استان و مرکز تحقیقات از برنامه‌های در دست اقدام است.

کد خبر 720833

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.