جانب‌داری مجریان انتخابات از نامزدها خلاف قانون است

مسئول نظارت و بازرسی شورای نگهبان در کهگیلویه و بویراحمد گفت: مجریان انتخابات حق جانب‌داری از کاندیدای خاصی را ندارند و در صورت مشاهده با افراد خاطی برخورد می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، محمدمهدی جوکار امروز _چهارشنبه بیست‌وهشتم دی_ در نشست با مجریان انتخابات کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه همه به ارزش انتخابات واقف هستیم، اظهار کرد: برخی چهره‌های هیئت‌های اجرایی، نظارت و بازرسی انتخابات سال‌ها در حوزه انتخابات فعالیت داشته‌اند و علی‌رغم گرفتاری به مدد انتخابات آمدند، چرا که انتخابات در ایران با همه دنیا متفاوت است و رکن اصلی انتخابات ایران مردم هستند و سابقه مردمی انتخابات حفظ شده است.

وی با بیان اینکه انتخابات متعلق به نظام جمهوری اسلامی است، افزود: نکته‌ای که در استان فراموش می‌شود این است که برخی فکر می‌کنند انتخابات حزبی و جناحی است، بنابراین مرتب این نکته را یادآوری کنیم که انتخابات مربوط به جمهوری اسلامی است و هر چقدر در حفظ مشارکت تلاش کنیم، انتخابات باشکوهی رقم زده می‌شود.

مسئول نظارت و بازرسی شورای نگهبان در کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه همه مجریان انتخابات دارای گرایش سیاسی هستند، یک رأی دارند که در روز رأی‌گیری به شعب اخذ رأی می‌اندازند، گفت: همه دارای نظر و گرایش سیاسی هستیم اما بروز این گرایش سیاسی توسط مجریان انتخابات سم است.

جوکار تصریح کرد: مجریان انتخابات سرباز ولی فقیه هستند، مقام معظم رهبری بارها در سخنرانی‌های سال جاری خود به موضوع مشارکت در انتخابات اشاره و بر آن تاکید کردند، بنابراین مجریان انتخابات باید زمینه مشارکت حداکثری را فراهم کنند، بخشی از فرمایشات رهبری را من و شما باید انجام دهیم و اگر بخواهیم تفکرات و القائات شخصی را وارد کارمان کنیم اعتماد مردم به ما از بین می‌رود.

وی با بیان این موضوع که تعصب کورکورانه و باطل خوب نیست، خاطرنشان کرد: مردم نباید به واسطه جان‌بداری مجریان انتخابات از یک فرد یا جناح سیاسی از از انتخابات زده و مأیوس شوند، تلاش می‌کنیم اعتماد مردم را جلب کنیم هر کسی که توسط شورای نگهبان تأیید شود خدمتگزار انقلاب اسلامی است.

مسئول نظارت و بازرسی شورای نگهبان در کهگیلویه و بویراحمد افزود: اینکه تلاش کنیم یک فرد خاصی در انتخابات پیروز شود هیچ سودی برای نظام جمهوری اسلامی ندارد و نباید اجازه دهیم بگویند مجریان انتخاباتی در دولت انقلابی در تلاش برای فرد خاصی بودند؛ آنچه می‌ماند حیثیت نظام اسلامی است.

جوکار با اشاره به اینکه غیرت و تعصب خوب است مثلاً در اعیاد و مناسبت‌ها مردم استان از لباس محلی استفاده می‌کنند، گفت: غیرت و تعصب خوب است، اما اگر آمدیم همین لباس و زبان محلی را صرف کارهای دیگری کردیم باطل و پذیرفتنی نیست.

وی با تاکید بر اینکه مردم را به حضور و مشارکت بالا در انتخابات تشویق کنیم، تصریح کرد: نباید تشویق مردم به حضور در انتخابات برای یک شخص خاص باشد، مجریان انتخابات باید تلاش کنند انتخابات سالم با مشارکت بالا و در تراز انقلاب اسلامی را به منصه ظهور بگذارند.

مسئول نظارت و بازرسی شورای نگهبان در کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: کاندیدای انتخاباتی که توسط شورای نگهبان تأیید شده برای همه ما قابل احترام است، ما برای خوش آمدن فرد یا جناح سیاسی خاصی کار نمی‌کنیم، طرفدار جریانات سیاسی هستیم، اما اینکه بخواهیم این موضوع را در کارمان دخیل کنیم ممنوع است.

جوکار با بیان اینکه تمام مراحل انتخابات حق‌الناس است، گفت: اگر با سهل‌انگاری ما یک رأی خدشه‌دار شود در آن دنیا مواخذه می‌شویم، گناهان همه زیاد است دیگر در فضای کاری و انتخاباتی گناهانمان را دوبرابر نکنیم.

وی با تأکید بر اینکه هیأت‌های اجرایی و نظارت دوشادوش هم باشند، تصریح کرد: شاید دارای سلایق سیاسی گوناگونی باشیم، اما در صحنه برگزاری انتخابات همه باید یک حرف بزنیم و آن هم انتخابات سالم و باشکوه در تراز انقلاب است.

مسئول نظارت و بازرسی شورای نگهبان در کهگیلویه و بویراحمد با تأکید بر رعایت قانون توسط مجریان انتخابات خاطرنشان کرد: همدلی در انتخابات یعنی اینکه همه برای یک هدف تلاش کنیم و در این راه قانون باید فصل‌الخطاب باشد و صلاحیت شخصی در حوزه اجرا و نظارت نباید جایگاهی داشته باشند.

جوکار در پاسخ به بعضی انتقادات از اینکه نظارت شورای نگهبان فرمایشی است، گفت: برخی‌ها نظارت شورای نگهبان را فرمایشی مطرح می‌کنند که این نظردهی ناآگاهی از روح قانون است، طبق قانون نظارت شورای نگهبان استصوابی و عام است، گاهی حضور شورای نگهبان الزامی است و در این خصوص با هیچ کسی تعارف نداریم.

کد خبر 720818

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.