فعالیت کاندیداهای مجلس در فضای مجازی رصد می‌شود

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی گفت: فعالیت کاندیداهای مجلس و تمام اشخاص حقوقی و حقیقی مرتبط با این موضوع در فضای مجازی مورد رصد قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام رضا براتی زاده امروز _چهارشنبه بیست‌وهفتم دی_ در شورای نظارت و مدیریت وقایع مهم خراسان شمالی اظهار کرد: در حوزه انتخابات، فعالیت مدیران گروه‌ها در فضای مجازی تحت رصد و پایش مداوم قرار خواهد گرفت.

وی افزود: دادستانی‌ها از طریق کمیته رصد و پایش تمام فرآیندها و رفتارها را از سوی نامزدهای انتخاباتی و هواداران آن‌ها و تمام اشخاص حقیقی و حقوقی مرتبط با این رویداد مهم و سرنوشت‌ساز، تحت مدیریت، نظارت، مراقبت و پیگیری مستمر قرار خواهند داد.

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی با اشاره به تکثر مصادیق مجرمانه انتخابات در فضای مجازی خاطرنشان کرد: صفحاتی که در این عرصه‌ها به‌طور غیرقانونی و غیرمجاز فعالیت می‌کنند، مسدود خواهند شد.

براتی‌زاده اضافه کرد: کارگروهی ویژه جهت تسهیل، انسجام و انتظام بخشیدن به فعالیت‌های انتخاباتی و برگزاری جلسات هم‌اندیشی با نامزدهای نهایی انتخابات تشکیل شده است.

سیدجواد ایلالی، دادستان بجنورد نیز در این جلسه تصریح کرد: امروزه با گسترش فضای مجازی، بیشتر جرایم و تخلفات در این حوزه رخ می‌دهد؛ بنابراین آثار مخرب آن نیز ماندگارتر و اثرگذارتر است.

وی ادامه داد: با وجود اینکه اولویت نخست دستگاه قضائی به‌طور عمده حول محور پیشگیری از وقوع جرم متمرکز شده است، اما رصد مداوم و مستمر فعالیت‌های این عرصه همچنان در دستور کار قرار دارد.

کد خبر 720805

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.