۵۰ روستای آذربایجان‌ شرقی همچنان در محاصره برف است

معاون راهداری مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: کولاک شب گذشته و بامداد امروز موجب بسته شدن راه ارتباطی ۵۰ روستای استان شد و راهداران در حال بازگشایی مسیر این روستاها هستند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌شرقی، غلامرضا رسول‌زاده صبح امروز _چهارشنبه بیست‌وهفتم دی_ در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این روستاها در مسیرهای اهر-ورزقان، اهر- کلیبر، اهر-مشکین شهر و خواجه-ورزقان قرار دارند، اظهار کرد: راهداران روز گذشته ۷۴۰ مورد اقدام به بازگشایی راه‌های ارتباطی روستاهای استان در مسیرهای مختلف کردند ولی کولاک دوباره راه ارتباطی تعدادی از این روستاها را بست.

وی افزود: هم‌اکنون تمام راه‌های شریانی و اصلی استان باز است، تردد در آن‌ها جریان دارد و با تلاش راهداران، راه ارتباطی روستاهای بسته شده است نیز تا اواخر امروز بازگشایی می‌شود.

۱۵ سرنشین خودروهای گرفتار در برف از مرگ حتمی نجات یافتند

معاون راهداری مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: شب گذشته در مسیر اهر-کلیبر راهداران با امدادرسانی به چهار خودروی گرفتار در برف و کولاک، ۱۵ نفر سرنشین این خودروها را از مرگ حتمی نجات و در راهدارخانه سامبران اسکان دادند.

رسول‌زاده ادامه داد: راهداران مستقر در راه‌های حومه شهرستان‌های اهر و ورزقان، شب گذشته به ۱۲۰ خودرو گرفتار در برف و کولاک امدادرسانی کردند و با بازگشایی راه و هدایت آن‌ها به مسیرهای خود موجب شدند تا این خودروها به مقصد خود حرکت کنند.

وی ادامه داد: در عملیات زمستانی راهداران استان در شب گذشته و بامداد امروز بیش از ۶۰ هزار کیلومتر باند، برف‌روبی، نمک‌پاشی و شن‌پاشی شد.

معاون راهداری مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی از رانندگان و مسافران خواست به هنگام بارش برف و کولاک از سفر به مناطق کوهستانی و برف‌گیر استان خودداری و در صورت ضرورت سفر قبل از حرکت از طریق تلفن گویای ۱۴۱، اپلیکیشن ۱۴۱ و وبگاه www.۱۴۱.ir از آخرین وضعیت آب و هوایی جاده‌ها اطلاع کسب کنند.

کد خبر 720804

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.