بوستان برکت فردا افتتاح می‌شود

شهردار مشهد از افتتاح و بهره‌برداری بوستان برکت در روز پنجشنبه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان رضوی به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، محمدرضا قلندر شریف اظهار کرد: بوستان شهری برکت با ۲۳.۵ هکتار مساحت حدفاصل بلوار سیدرضی و دانشجو در حاشیه بزرگراه امام علی (ع) واقع شده است.

وی با بیان اینکه بوستان برکت در دو فاز و با اعتبار ۱۹۳ میلیارد تومان احداث شده است، اظهار کرد: فاز اول این بوستان به مساحت ۳.۵ هکتار سال گذشته به بهره‌برداری رسیده است.

شهرداری مشهد با اشاره به امکانات بوستان برکت اضافه کرد: سه پارکینگ با مساحت ۱۳ هزار متر مربع و ظرفیت ۵۲۰ خودرو، ۴۰ چشمه سرویس بهداشتی، دو زمین‌بازی کودکان، نمازخانه، زمین‌های ورزشی روباز بسکتبال، بدمینتون، فوتسال، والیبال و والیبال ساحلی از جمله امکانات این بوستان است.

قلندر شریف تصریح کرد: همچنین بوستان برکت دارای سه مسیر شامل ورودی شمالی از سمت بزرگراه امام علی (ع)، ورودی شرقی از سمت سید رضی ۵۸ و ورودی غربی از سمت انتهای دانشجو است.

وی با اشاره به ویژگی بوستان برکت خاطرنشان کرد: یکی از ویژگی‌های این بوستان اختصاص محدوده‌ای به مساحت یک هکتار برای کشاورزی شهروندان است که در همین راستا ۲۰۰ قطعه ۲۵ متر مربعی برای شهروندان جهت کشت در نظر گرفته شده است.

شهردار مشهد ادامه داد: شهروندان می‌توانند تا با عضویت در باشگاه کشاورزی شهری و بر اساس فرایند تعریف‌شده با نظارت و مدیریت دانشگاه فردوسی در این قطعات به کشت محصولات متنوع سبزی و صیفی مورد نظر خود بپردازند.

قلندر شریف اضافه کرد: با توجه به کمبود منابع آبی میزان کاشت چمن در این بوستان از ۴.۸ هکتار به ۳ هکتار کاهش‌یافته و در کنار آن گونه‌های گیاهی کاشته شده در این بوستان گونه‌های گیاهی کم نهاده با نیاز آبی متوسط هستند.

وی افزود: اکنون با تلاش همکارانمان در معاونت محیط زیست و خدمات شهری بوستان برکت آماده بهره‌برداری شده و فردا _پنجشنبه بیست‌وهشتم دی_ با حضور مقامات کشوری و استانی افتتاح خواهد شد.

کد خبر 720800

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.