قرارداد خرید بیش از ۴۰۰۰ دستگاه اتوبوس منعقد شده است

شهردار تهران گفت: قرارداد ۴۶۹۴ دستگاه اتوبوس منعقد شده که از این تعداد ۲۶۹۴ دستگاه اتوبوس برقی است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری تهران، علیرضا زاکانی امروز _چهارشنبه بیست‌وهفتم دی_ در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران ضمن اعلام اینکه اقدامات کارشناسی برای اجرای طرح تراموا در پایتخت انجام شده است، از اقدام شهرداری برای تأمین اتوبوس‌های مورد نیاز تهران خبر داد و اظهار کرد: میزان اتوبوس‌ها زمانی که من شهرداری را تحویل گرفتم ۱۸۶۰ دستگاه بود که از این تعداد ۸۸۰ اتوبوس در خط فعال بود.

وی با بیان اینکه از ابتدای دوره ششم مدیریت شهری تا امروز نزدیک به ۷۵۰ اتوبوس جدید به ناوگان اضافه شده است، افزود: بازسازی اساسی اتوبوس‌ها نیز در طول این مدت صورت گرفته است. علاوه بر این قرارداد ۴۶۹۴ دستگاه اتوبوس منعقد شده که از این تعداد ۲۶۹۴ دستگاه اتوبوس برقی است.

زاکانی ادامه داد: از این تعداد اتوبوس، ۲۵۰۰ دستگاه داخلی و ۲۱۹۴ دستگاه نیز خارجی است. از ۲۵۰۰ دستگاه داخلی نیز ۵۰۰ دستگاه برقی است.

وی با تأکید بر اینکه خرید وسایل حمل‌ونقل برقی در این دوره اتفاقی بی‌نظیر و بی‌سابقه است، تاکید کرد: قیمت خودروی برقی از دیزلی بسیار گران‌تر است. تأمین مالی این قراردادها از طریق تضامین شهرداری و پیگیری‌های دولت و همکاری با چینی‌ها انجام شده است.

شهردار تهران با تاکید بر اینکه عمر ون‌های تهران به ۱۷ سال قبل بازمی‌گردد، گفت: امروز قرارداد ۱۰ هزار ون در حال انعقاد است و پنج هزار تاکسی متعلق به شهرداری و ۴۹ هزار تاکسی نیز توسط وزارت صمت و مجموعه‌های بخشی خصوصی تأمین خواهد شد.

زاکانی با بیان اینکه ۱۰۰ هزار دستگاه موتورسیکلت برقی نیز خریداری خواهد شد، تصریح کرد: تحول بزرگی برای هوای پاک تهران در حال رخ دادن است؛ هرچند مسئولیت مستقیم آن با شهرداری نیست و مسئولیت مستقیم سایر دستگاه‌هاست، اما علاوه بر انجام وظایف خود کمک می‌کنیم که سایر دستگاه‌ها نیز به وظایف خود عمل کنند.

کد خبر 720797

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.