پروژه آب‌رسانی به ۸ روستای سرپل‌ذهاب به بهره‌برداری رسید

با حضور استاندار کرمانشاه پروژه آب‌رسانی به مجتمع هشت روستایی «کانی‌عزیز» و «قورچی‌باشی» شهرستان سرپل‌ذهاب امروز به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، آئین بهره‌برداری از پروژه آب‌رسانی به مجتمع هشت روستایی «کانی‌عزیز» و «قورچی‌باشی» شهرستان سرپل‌ذهاب امروز _چهارشنبه بیست‌وهفتم دی_ در ابتدای سفر پانزدهم شهرستانی استاندار کرمانشاه به بهره‌برداری رسید.

محمدطیب صحرایی، استاندار کرمانشاه در این مراسم اظهار کرد: هرچه که تا به حال برای خدمت رسانی به مردم انجام شده لطف الهی است و مهم‌ترین ابزار استفاده از این لطف الهی انقلاب اسلامی است.

وی افزود: امام و شهدایی که جانشان را برای انقلاب داده‌اند وسیله لطف الهی برای همه بوده‌اند و باید قدردان این افراد باشیم.

استاندار کرمانشاه بازی سیاسی در خدمت‌رسانی به مردم را اشتباه دانست و خاطرنشان کرد: مدت‌ها است در خدمت‌رسانی بازی سیاسی را کنار گذاشته‌ایم و این بازی‌ها را به رسمیت نشناخته‌ایم.

صحرایی اضافه کرد: مردم ما قانع هستند، اما نظام به صورت حداکثری در حال خدمت‌رسانی به مردم است و نباید به حداقل‌ها راضی باشیم.

رضا داوودی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه در تشریح جزئیات بهره‌برداری از این پروژه با بیان اینکه این طرح با اعتبار ۱۵۰ میلیارد ریالی از سال ۹۸ آغاز شد و امروز به بهره‌برداری رسید، تاکید کرد: با بهره‌برداری از این پروژه ۳۱۶ خانوار و ۱۳۸۵ نفر از نعمت آب آشامیدنی بهره‌مند شدند.

وی اعتبار هزینه شده برای این پروژه را ۱۵۰ میلیارد ریال اعلام کرد و ادامه داد: ۱۵ کیلومتر شبکه توزیع در این پروژه انجام شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه با بیان اینکه با افتتاح این پروژه ساکنان هشت روستا از نعمت آب بهره‌مند شدند، خاطرنشان کرد: آب مورد نیاز این طرح از منطقه «پیران» وارد یک مخزن ۳۰۰ مترمکعبی و از آنجا وارد روستاهای مسیر می‌شود.

داوودی با بیان اینکه حدود ۱۵ کیلومتر خط انتقال با سه باب مخزن برای این طرح ایجاد شده است، تصریح کرد: در کنار این پروژه، پروژه آب‌رسانی جگیران با ۲۶ روستا و پروژه تپه ماران با ۱۱ روستا تا پایان سال به بهره‌برداری خواهد رسید تا ۴۵ روستا را در این شهرستان تا قبل از سال جدید به بهره‌برداری برسانیم.

وی با بیان اینکه بیشتر مشکلات آب شهرستان سرپل‌ذهاب در حوزه روستایی است، اضافه کرد: تلاش کردیم با جدیت و سرعت بیشتر پروژه‌ها را تا قبل از تنش آبی تابستان پیش ببریم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه با اشاره به دیگر پروژه‌های روستایی این شرکت گفت: توانستیم قرارداد دوم را با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) به ارزش ۲۰ هزار میلیارد ریال منعقد کنیم که با این قرارداد ۷۵ روستای دیگر در شهرستان سرپل‌ذهاب را برای آب‌رسانی تا چند سال آینده در نظر گرفتیم.

داوودی ادامه داد: قبل از عقد این قرارداد نیز کار برای آب‌رسانی به این روستاها آغاز شده است.

کد خبر 720786

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.