کم‌کاری بعضی نهادها در وقوع جرایم موثر است

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کهگیلویه و بویراحمد گفت: بعضی دستگاه‌ها باید پاسخگوی چگونگی هزینه‌ها در پیشگیری از وقوع جرایم باشند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، سیدعیسی حسنی امروز _چهارشنبه بیست‌وهفتم دی_ در نشست پیشگیری از وقوع جرم شهرستان دنا اظهار کرد: برنامه پیشگیری از وقوع جرم یک برنامه فراقوه‌ای است و در این راستا ۲۳ دستگاه و نهاد بودجه پیشگیرانه دریافت و کاری نمی‌کنند از سازمان برنامه و بودجه خواستیم مبلغی که این سازمان‌ها و نهادها دریافت کردند را به ما اعلام کند تا مشخص شود کجاها هزینه شده است.

وی با بیان اینکه وقتی ما بهداشت غذایی داشته باشیم جرمی صورت نخواهد گرفت، افزود: وقتی در محله‌های ما چراغ‌های برق روشن باشد، خانه‌ها پارکینگ داشته باشند و افراد خودروی خود را در پارکینگ بگذارند، فرد سارق جرئت دزدی ندارد و ۵۰ درصد جرم کمتر صورت می‌گیرد و در واقع از وقوع جرم پیشگیری می‌شود.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کهگیلویه و بویراحمد گفت: زمانی که پارکینگ‌ها تبدیل به سوئیت و رهن و اجاره داده می‌شود به‌طور قطع خودرویی که در خیابان پارک باشد، مورد دستبرد قرار خواهد گرفت؛ مسئولان باید به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره پیشگیری از وقوع جرم توجه کنند.

حسنی با تاکید بر ضرورت پایش شهری سی‌سخت تصریح کرد: چرا پایش تصویری شهر سی‌سخت باید این همه مدت بلاتکلیف بماند؟ دلیلی ندارد که دوربین خریداری شده باشد، پایه‌ها نصب شده باشد، اما سازمانی جلوی روند کار را بگیرد.

وی با بیان اینکه سرپرست شهرداری هیچ‌گونه ممنوعیتی برای انجام کارهایش ندارد، خاطرنشان کرد: سرپرست شهرداری می‌تواند با قدرت کارهایش را پیش ببرد، دستگاه قضائی و فرماندار هم موظف به حمایت از شهرداری هستند، شهرداری داشتیم که در زمان سرپرستی بیشتر از هشت سال شهردار وقت کار کرده و فعالیت مثبت انجام داده است.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به مناسبت‌های پیش‌رو، افزود: دشمنان همواره درصدد بوده و هستند که مردم را نسبت به نظام بدبین کنند و با توجه به پیش‌رو بودن انتخابات و دهه فجر مدیران باید برای برگزاری پرشور هر دو رویداد پای کار باشند.

حسنی با بیان اینکه موضوع فاضلاب‌ها، محیط‌های آلوده و سگ‌های ولگرد به شدت به سلامت مردم ضربه می‌زند، گفت: به واسطه سگ، کیستی به اسم هیدراستیک به بدن انسان ورود و رشد می‌کند که بسیار خطرناک است، مردم نباید به‌راحتی از کنار این مسئله بگذرند و باید با نهادهای مربوطه جهت جمع‌آوری این سگ‌ها همکاری کنند تا سلامتشان به خطر نیفتد.

وی گفت: امسال کمترین برخورد قضائی با متخلفان را انتخاباتی داشتیم ولی به منزله این نیست که کاری نداریم خط قرمز دستگاه قضا کسانی هستند که در زمان انتخابات با اسلحه تیراندازی و ناامنی ایجاد می‌کنند.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کهگیلویه و بویراحمد افزود: انتخابات چهار مرحله دارد؛ نخستپیش‌ثبت‌نام، دوم زمان ثبت‌نام، سوم تأیید و رد صلاحیت‌ها و اعلان صلاحیت‌ها و چهارم شروع رأی‌گیری که ما در زمان سوم انتخابات هستیم و مدیران باید هوشیار و آگاه باشند و در زمان اداری از وقت و خدمات دولتی برای کاندیدایی در تبلیغات استفاده نکنند؛ چرا که در صورت مشاهده به‌طور قطع برخورد خواهیم کرد.

کد خبر 720782

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.