شکایت عراق به سازمان ملل علیه عملیات ضدتروریستی ایران

وزارت خارجه عراق امروز چهارشنبه با صدور بیانیه‌ای از شکایت خود درباره عملیات ضدتروریستی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به شورای امنیت و سازمان ملل خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از اسپوتنیک، وزارت خارجه عراق با صدور بیانیه‌ای امروز _چهارشنبه بیست‌وهفتم دی_ اعلام کرد که یک شکایت علیه ایران به شورای امنیت و سازمان ملل تسلیم کرده است.

در بیانیه این وزارتخانه آمده است: عراق در نامه‌های خود به دبیرکل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت از طریق نمایندگی دائمی خود در نیویورک تاکید کرده است که این اقدام نقض آشکار حاکمیت عراق و جایگاه منطقه‌ای آن و خدشه‌دار کردن امنیت ملت عراق به‌شمار می‌رود.

در ادامه این بیانیه آمده است: شکایت عراق مربوط به عملیات موشکی ایران است که شهر اربیل را هدف قرار داده و موجب به وجود آمدن خسارت در این منطقه شده است.

این در حالی است که جمهوری اسلامی ایران از ماه‌ها پیش به دولت عراق و مقامات اقلیم، درباره فعالیت گروه‌های تروریستی و عناصر وابسته به سرویس‌های جاسوسی غربی و صهیونیستی در این منطقه‌ها هشدار داده و بارها تاکید کرده است که نمی‌تواند در برابر این رخدادهایی که اطراف مرزهای ایران اتفاق می‌افتد، ساکت بماند.

تهران همواره از مقامات عراقی خواسته است که از فعالیت عناصر تروریستی خطرناک در خاک عراق علیه منافع جمهوری اسلامی ایران، جلوگیری شود، اما به نظر می‌رسد توجه نکردن به این هشدارها چاره‌ای جز عملیات مستقیم علیه مقر تروریست‌ها در مناطق مرزی ایران باقی نگذاشته است.

کد خبر 720725

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.