انجام ۱۶۵۲ عملیات آتش‌نشانی و حوادث در سطح شهر سنندج

سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج گفت: طی ۹ ماه سال جاری، ۷۵۱ عملیات اطفای حریق و ۹۰۱ عملیات حوادث توسط آتش‌نشانی شهرداری سنندج انجام شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط‌عمومی شهرداری سنندج، مرتضی کرمی اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان آذر در مجموع ۷۵۱ عملیات اطفای حریق در سطح شهر انجام شده است.

وی افزود: در بازه زمانی یاد شده ۸۲ مکان مسکونی، ۵ مکان اداری، ۳۰ مورد مکان تجاری، ۱۳ مکان صنعتی، ۱۰ انبار، ۶۰ خودرو، ۵۱ محل دپوی ضایعات و زباله، ۱۴ مورد تأسیسات شهری، ۴۵۵ فضای سبز، کشاورزی و مراتع و جنگل، ۲۳ مورد مخروبه‌ها در سطح سنندج دچار آتش‌سوزی شده‌اند.

سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج با اشاره به انجام ۹۰۱ مورد عملیات حوادث در بازه زمانی یاد شده، گفت: ۳۶۵ مورد گرفتن حیوانات وحشی و موذی، ۱۳۲ مورد گرفتاری در آسانسور، ۵۳ تصادف، ۱۰۲ مورد آب‌گرفتگی و سیلاب، ۸۳ مورد حبس شدن در اماکن، ۱۰ ریزش آوار، ۸ سقوط در چاه و ریزش چاه، ۷ انفجار گاز و ۶۲ مورد سایر بوده است.

کرمی از پاسخ به ۶۳۸ استعلام ساختمانی و ۳۵۴ استعلام پایان کار تا پایان آذر سال جاری خبر داد و تاکید کرد: در بازه زمانی یاد شده در مجموع چهار هزار و ۱۴۶ نفر در مدارس و پیش‌دبستانی‌ها، ۸۹۵ نفر در ادارات و سازمان‌های دولتی و ۲۹ نفر در شرکت‌های خصوصی تحت آموزش‌های برون‌سازمانی آتش‌نشانی شهرداری سنندج قرار گرفته‌اند.

وی اضافه کرد: در مجموع ۵۶۸۵ نفر برابر با ۵۱۲ ساعت در ۹ ماه سال جاری در قالب آموزش‌های درون و برون‌سازمانی آتش‌نشانی، آموزش‌های مختلف را فرا گرفته‌اند.

سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج تصریح کرد: این سازمان با آموزش‌های درون و برون‌سازمانی به پرسنل و شهروندان اقدامات لازم را در بالا بردن سطح کیفی و کمی دانش و آگاهی مردم در پیشگیری از حوادث انجام می‌دهد.

کرمی ادامه داد: ۱۰ هزار و ۸۴۰ تماس واقعی از سوی شهروندان نیز در بازه زمانی یاد شده با آتش‌نشانی صورت گرفته است.

وی با اشاره به تعداد آسیب‌دیدگان و مأموریت‌ها در حوادث گفت: طی ۹ ماه سال جاری ۵۷ نفر در حوادث ناشی از تصادفات، ۱۰ نفر آتش‌سوزی‌ها و ۳۲ نفر در سایر حوادث دچار مجروحیت شده‌اند.

سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج با بیان اینکه در مجموع در حوادث مختلف ۱۰۰ نفر مجروح و ۱۶ نفر جان خود را از دست داده‌اند، اظهار کرد: هفت نفر از فوتی‌ها در حوادث رانندگی، یک نفر در غرق‌شدگی، سه نفر در آتش‌سوزی و شش نفر در سایر حوادث بوده‌اند.

کد خبر 720716

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.