یمنی‌ها از ایران دستوری نمی‌گیرند/ هیچ محذوریتی با کشوری در تأمین منافع ملی نداریم

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در حاشیه اجلاس سالانه داووس و در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی سی‌ان‌بی‌سی گفت: یمنی‌ها از ایران هیچ فرمان و دستوری نمی‌گیرند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حسین امیرعبداللهیان در حاشیه اجلاس سالانه داووس و در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی سی‌ان‌بی‌سی اظهار کرد: یمنی‌ها از ایران هیچ فرمان و دستوری نمی‌گیرند.

وی افزود: آمریکا و جو بایدن نباید سرنوشت خود را به بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گره بزنند.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: حمایت کامل واشنگتن از تل‌آویو ریشه اصلی ناامنی در منطقه است.

وی با تاکید بر آنکه امنیت دریای سرخ برای ایران حائز اهمیت است، افزود: تهران می‌خواهد آمریکا جنگ در غزه را متوقف کند.

رئیس دستگاه دیپلماسی ایران با رد کمک ایران به جنبش انصارالله یمن گفت: مردم یمن و دیگر کشورهای منطقه که از مردم فلسطین دفاع می‌کنند طبق تجارب و منافع خود عمل می‌کنند و از ما فرمان و دستوری نمی‌گیرند. امنیت دریانوردی اهمیت فراوانی برای ما دارد؛ چرا که ما نفت صادر می‌کنیم و اگر در مجاورت ما ناامنی وجود داشته باشد، به سود ما نخواهد بود.

وی افزود: ما معتقدیم که هرگونه اقدام برای بی‌ثبات کردن منطقه ریشه در اسرائیل و نسل‌کشی آن در غزه دارد.

امیرعبداللهیان در زمینه موشک‌باران اماکن جاسوسان موساد و تروریست‌های داعش در سوریه و عراق نیز گفت: این اقدام در راستای مبارزه با تروریسم و دفاع مشروع بوده است.

وزیر امور خارجه ایران گفت: ما در مورد تأمین منافع ملی خود هیچ محذوریتی با هیچ کشوری نداریم.

وزیر امور خارجه کشورمان به منظور شرکت در برنامه‌های اجلاس داووس و دیدارهای مختلف دوجانبه با همتایان و مقامات عالی کشورهای مختلف عصر دیروز وارد سوئیس شد.

امیرعبداللهیان علاوه بر مشارکت در برنامه‌های اجلاس، دیدارهای مختلف دوجانبه‌ای را با همتایان و مقامات عالی کشورهای مختلف شرکت‌کننده در اجلاس خواهد داشت که طی آن‌ها موضوعات مورد علاقه دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی مورد گفت‌وگو و تبادل نظر قرار خواهد گرفت.

اجلاس سالانه مجمع جهانی اقتصاد (داووس) از پانزدهم تا نوزدهم ژانویه (بیست‌وپنجم تا بیست‌ونهم دی) با موضوع بازسازی اعتماد و با حضور سران و نمایندگان بیش از ۱۰۰ کشور در داووس سوئیس برگزار می‌شود.

کد خبر 720702

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.