«با خانواده فیلم ببینیم»، راهبرد اصلی جشنواره عمار/ روایتی از جشنواره‌ای که اختتامیه ندارد

مسئول ستاد اکران‌های مردمی فیلم‌های جشنواره عمار استان اصفهان با بیان اینکه در اکران‌های عمار یکی از شعارها «با خانواده فیلم ببینیم» است، گفت: عمار تنها جشنواره‌ای است که اختتامیه ندارد یعنی اختتامیه هر سال، افتتاحیه جشنواره سال بعد است و در این یک‌سال اکران‌های مختلفی را داریم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمدحسن زمانیان صبح امروز _چهارشنبه بیست‌وهفتم دی_ در نشست هم‌اندیشی اصحاب رسانه با ستاد برگزاری جشنواره عمار در استان اصفهان اظهار کرد: جشنواره فیلم عمار، فعالیتی رسانه‌ای و فرهنگی است و در همین راستا از ابتدا قرار بر این بود که مردم متصدی باشند و جشنواره حکومتی و دولتی نباشد.

وی افزود: متصدیان این جشنواره علاقه‌مندان به حوزه تولیدات رسانه‌ای و فرهنگی هستند، بر همین اساس دنبال بودیم بخشی از جلسات را با دریافت نظرات اصحاب رسانه پیش ببریم.

رئیس مرکز آفرینش‌های فرهنگی و هنری بسیج استان اصفهان عنوان کرد: جشنواره عمار جوان‌تر از دیگر جشنواره‌هاست و به دلیل اینکه به آفات دیگر جشنواره‌ها دچار نشود، باید مشارکتی بودن و استفاده از نظر صاحب‌نظران را مدنظر قرار داد.

وی با بیان اینکه اصل جشنواره در سینما فلسطین تهران در حال برگزاری است، خاطرنشان: جمعه این هفته _بیست‌ونهم دی_ آئین افتتاحیه جشنواره فیلم عمار استان را همراه با اتفاقات خوب خواهیم داشت و پس از آن از شنبه، به مدت سه‌روز اکران فیلم‌هایی که با هدف بالندگی کشور ساخته شده است را خواهیم داشت.

رئیس مرکز آفرینش‌های فرهنگی و هنری بسیج استان اصفهان بیان کرد: در کنار اکران، اتفاقات حاشیه‌ای جشنواره از جمله کارگاه‌های هم‌اندیشی، آموزشی و تبادل نظر یعنی سه روز گردهمایی با حضور افراد دغدغه‌مند را خواهیم داشت.

زمانیان خاطرنشان کرد: از زیباترین نقاط قوت فضای ارزشی کشور جشنواره عمار است که قرار است سال جاری به‌صورت قدرتمندتر در اصفهان برگزار می‌شود.

در بخشی دیگر نیز محمدجواد حاجیان، مسئول ستاد اکران‌های مردمی فیلم‌های جشنواره عمار استان اصفهان با بیان اینکه اولین جرقه عمار این بود که این جشنواره رسانه‌ای برای محتواهایی شود که امکان پخش ندارند، اظهار کرد: در سال‌های اخیر، عمار تبدیل به نهضت و محفلی برای افراد فعال در حوزه‌های مختلف شده است.

وی با بیان اینکه سال جاری در اصفهان اتفاقی خوبی در حال رقم خوردن است که نمونه آن را در دیگر کشورها نداریم، افزود: قرار بر این است مجموعه‌های فرهنگی دست به دست هم دهند تا رسالت عمار را با هم پیش ببرند.

مسئول ستاد اکران‌های مردمی فیلم‌های جشنواره عمار استان اصفهان مطرح کرد: بیش از ۵٠ درصد فروش سینمای ایران در تهران اتفاق می‌افتد که بیشتر این میزان، در شمال تهران است یعنی این منطقه به تولیدات سینمایی جهت می‌دهد، با چنین شرایطی عمار دنبال است عدالت رسانه‌ای را رقم بزند و در این راستا اتفاقات خوبی رقم خورده است.

حاجیان با یادآوری اینکه هادی حجازی‌فر با شنیدن گزارش‌های اکران عمار اعلام کرد که برای ساخت فیلم‌هایی مانند موقعیت مهدی و اکران آن در جشنواره عمار مشتاق‌تر شدم، خاطرنشان کرد: با ظرفیت‌های عمار، حدود ۱۲ سالن در سطح استان احیا شد، یعنی به‌دنبال احیای ظرفیت‌های مردمی و جهت دادن به سینمای انقلاب است.

وی با بیان اینکه در اکران‌های عمار، شعارهای مدنظرمان «با خانواده فیلم ببینیم» و «فیلم‌ها به دیدن شما می‌آیند» است، گفت: عمار تنها جشنواره‌ای است که اختتامیه ندارد یعنی اختتامیه هر سال، افتتاحیه جشنواره سال بعد است و در این یک‌سال اکران‌های مختلفی را داریم.

کد خبر 720692

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.