حمله موشکی به مقرهایی تروریستی منطبق با قواعد بین‌المللی است

نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: بر این اساس جمهوری اسلامی ایران از حقوق به رسمیت شناخته شده بین‌المللی استفاده کرده است و از این جهت رفتار ایران با حقوق بین‌الملل منطبق است.

عباس مقتدایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به حملات موشکی سپاه پاسداران به مقرهای تروریستی و موساد در عراق و سوریه و همچنین حملات پهپادی به گروهک تروریستی جیش‌الظلم در پاکستان اظهار کرد: بر اساس حقوق بین‌الملل و قواعد آمره آن و مفاهیم حقوقی که در منشور ملل متحد هم پذیرفته شده و هم به آن تصریح شده است، هرگاه اقدامات تروریستی و نقض کننده حقوق یک کشور انجام پذیرد کشوری که مورد آسیب قرار گرفته است می‌تواند به کانون خرابکاری تروریستی و نقض‌کننده حقوق آمره بین‌المللی حمله کند.

وی افزود: بر اساس آنچه که در حقوق بین‌الملل پذیرفته شده است دفاع مشروع به عنوان یکی از قواعد اساسی به رسمیت شناخته شده است.

نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس تصریح کرد: چون این کانون تروریستی و مقرهایی که به عنوان اتاق فکر و عملیات آن‌ها بوده‌اند و می‌توانستند آسیب‌های خرابکارانه وارد کنند جمهوری اسلامی ایران در راستای مقابله با تهدیدات اقداماتی را انجام داده است که نافی حق حاکمیت هیچ کشوری نیست و این موضوع کاملاً در فضایی با مفاهمه اصولی انجام پذیرفته است.

وی با تاکید بر اینکه دو کشور ایران و عراق روابط حسنه و صمیمانه‌ای دارند و هر دو به حق حاکمیت یکدیگر احترام می‌گذارند، ابراز کرد: با توجه به اینکه زمان پاسخگویی و مقابله با تروریست‌ها محدود است و اگر پاسخ لازم داده نشود، اقدامات خرابکارانه تروریستی مشابهی انجام می‌شد، این اقدامات ضدخرابکاری انجام شد.

مقتدایی خاطرنشان کرد: بر این اساس جمهوری اسلامی ایران از حقوق به رسمیت شناخته شده بین‌المللی استفاده کرده است و از این جهت رفتار ایران با حقوق بین‌الملل منطبق است.

کد خبر 720674

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.