تعهد ۳۰۰۰ میلیارد تومانی صنایع استان یزد در امر مدرسه‌سازی

مدیرکل نوسازی مدارس استان یزد از تعهد سه هزار میلیارد تومانی صنایع در امر مدرسه‌سازی خبر داد و گفت: از محل مسئولیت‌های اجتماعی صنایع، ۱۰۰ مدرسه در استان یزد احداث می‌شود.

محسن کاظمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در یزد، اظهار کرد: برای ساخت مدارس استان اعتبارات ملی و استانی لازم است که سال گذشته ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبارات دولتی و ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار استانی تخصیص پیدا کرد که نسبت به سال قبل آن افزایش دو برابری داشته است.

وی با اشاره به نسبت اعتبارات استان یزد به اعتبارات کل کشور افزود: ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار استان یزد نسبت به هزار میلیارد تومان کشور نشان می‌دهد که حدود ۱۵ درصد اعتبارات آموزش و پرورش کشور برای استان یزد بوده و بیشترین رشد و درصد اعتبار را استان یزد داشته است که نشان از اهتمام مجموعه استان یزد به آموزش و پرورش دارد.

مدیرکل نوسازی مدارس استان یزد خاطرنشان کرد: روش دیگر برای ساخت مدرسه از محل کمک خیران برای احداث مدارس بوده است، خیران همواره کمک کار بودند و پیش از انقلاب، بعد از انقلاب و هم‌اکنون مدارس زیادی توسط آن‌ها احداث شده است.

کاظمی اضافه کرد: اعتبارات سوم مدرسه‌سازی از محل مسئولیت‌های اجتماعی است و استان یزد در این امر پیشتاز بوده و به عنوان پایلوت کشوری در این حوزه شده است.

وی با اشاره به اهمیت توجه به سایر مدارس در شهرستان‌ها تصریح کرد: تک‌تک شهرستان‌ها در امر نوسازی مدارس فعال شدند، مشکلات مدارس در شهرستان‌ها و ظرفیت‌های وزارت صمت در آن مناطق شناسایی شده و برای مدارس هفت شهرستان جلسات استانی تشکیل شده است.

مدیرکل نوسازی مدارس استان یزد گفت: در مجموع سه هزار میلیارد تومان تعهد برای صنایع و معادن انجام شد که به تفکیک شهرستان‌ها برای اردکان ۵۵۰ میلیارد تومان، اشکذر ۲۵۰ میلیارد تومان، یزد ۷۵۰ میلیارد تومان، بافق ۷۵۰ میلیارد تومان، ابرکوه ۲۲۰ و مهریز ۲۵۰ میلیارد تومان از محل مسئولیت اجتماعی تعهد شد.

کاظمی با تقدیر از صنایع استان یزد که همواره پای کار مدارس و آموزش و پرورش است، افزود: همه استان باید همدل باشند و با هم‌فکری و همدلی این سه هزار میلیارد تومان را برای ساخت ۱۰۰ مدرسه محقق کنند تا دانش‌آموزان ما از فضای مناسب و بهتری برخوردار باشند.

وی ادامه داد: نخستین مدرسه نیز تحت عنوان مدرسه مهارتی با تأمین اعتبار از سوی اتاق بازرگانی استان یزد در مدت یک‌سال‌ونیم آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

کد خبر 720659

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.