مقارنه سیاره زهره و سیاره کوتوله سرس

سیاره زهره و سیاره کوتوله سرس بیست‌وهفتم دی‌ در یک راستا قرار می‌گیرند و در طول روز به بالاترین نقطه خود در آسمان می‌رسند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، سیاره زهره و سیاره کوتوله سرس چهارشنبه _بیست‌وهفتم دی‌_ در یک راستا قرار می‌گیرند، به‌طوری که سیاره زهره از زاویه ۲۲ درجه و ۹ دقیقه قوسی سیاره کوتوله سرس عبور می‌کند؛ این پدیده از اصفهان قابل مشاهده نخواهد بود؛ دو جرم آسمانی یادشده در طول روز به بالاترین نقطه خود در آسمان می‌رسند و در زمان سحر بیش از ۱۳ درجه بالاتر از افق قرار نخواهند گرفت.

سیاره زهره در قدر منفی ۴.۰ و سیاره کوتوله سرس در قدر ۹.۰ هر دو در صورت فلکی مارافسای قرار خواهند داشت و در قسمت‌هایی از جهان که پدیده یادشده قابل رصد است، می‌توان این پدیده را با تلسکوپ یا دوربین دوچشمی مشاهده کرد.

رصد خوشه ستاره‌ای NGC-2451

خوشه ستاره‌ای باز NGC-2451 چهارشنبه _بیست‌وهفتم دی‌_ حدود نیمه‌شب به وقت محلی به بالاترین نقطه خود در آسمان می‌رسد و عصر روزهای بعدی هر روز چهار دقیقه زودتر به اوج خود می‌رسد؛ رصد این پدیده از اصفهان دشوار است، زیرا ۱۹ درجه بالاتر از افق نمی‌رود، خوشه ستاره‌ای NGC-2451 از ساعت ۲۲:۲۴ تا ۰۱:۴۶ قابل مشاهده است؛ حدود ساعت ۲۲:۲۴، زمانی که تا ارتفاع ۱۵ درجه از افق جنوبی شما بالاتر می‌رود، در دسترس خواهد بود، ساعت ۰۰:۰۵ نیز حدود ۱۹ درجه بالاتر از افق جنوبی شما به بالاترین نقطه خود در آسمان خواهد رسید و حدود ساعت ۰۱:۴۶ نیز از دسترس خارج می‌شود.

رصد خوشه ستاره‌ای NGC-2451 از زاویه ۳۷ درجه و ۵۸ دقیقه قوسی از نیمکره جنوبی آسان‌تر است، اما از عرض‌های جغرافیایی بسیار شمالی قابل رصد نیست؛ این خوشه ستاره‌ای در قدر ۲.۸ با چشم غیرمسلح قابل مشاهده است، اما بهتر است آن را از طریق یک دوربین دوچشمی رصد کنید.

کد خبر 720657

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.