نظارت ۸۸ بازرس و سربازرس در فرآیند اجرایی انتخابات شهرستان آران و بیدگل

معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری و رئیس هیئت بازرسی انتخابات شهرستان آران و بیدگل از نظارت ۸۸ بازرس و سربازرس در فرآیند اجرایی انتخابات شهرستان آران و بیدگل خبر داد.

ابراهیم آقابیگی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در اصفهان، اظهار کرد: ۸۳ بازرس و ۵ سربازرس وظیفه نظارت و بازرسی دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری شهرستان آران و بیدگل را به عهده دارند.

وی افزود: روز انتخابات به ازای هر صندوق یک بازرس، هر ۱۵ صندوق یک سربازرس و یک بازرس ویژه در فرآیند اجرایی انتخابات شهرستان آران و بیدگل شهرستان فعالیت خواهند کرد.

معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری و رئیس هیئت بازرسی انتخابات شهرستان آران و بیدگل با بیان اینکه آموزش مستمر عوامل اجرایی انتخابات به عنوان یک اولویت کاری دنبال خواهد شد، گفت: لحظه به لحظه تا روز اخذ رأی به بازرسان، سربازرسان و عوامل بازرسی آموزش داده می‌شود تا وظیفه اصلی که اجرای مرّ قانون انتخابات است رعایت شود.

آقابیگی ادامه داد: مأموریت اصلی بازرسین، حصول اطمینان از حسن اجرای مفاد قوانین و مقررات از طریق کنترل جریان و نحوه برگزاری انتخابات است.

وی یادآور شد: حضور در محل اخذ رأی و کنترل فضای داخل و بیرون شعبه، نظارت بر اخذ رأی و شمارش آرا و بررسی و رصد تخلفات انتخابات و اعلام آن به مراجع ذی صلاح، از جمله وظایف بازرسان است.

رئیس هیئت بازرسی انتخابات شهرستان آران و بیدگل اظهار کرد: شهروندان درصورت مشاهده هرگونه تخلف و مصادیق غیرمجاز تبلیغات انتخاباتی از سوی داوطلبان، نامزدها، ستادها و هواداران آن‌ها برابر موارد ذکر شده در قانون و آئین‌نامه‌های اجرایی در حوزه انتخابیه می‌توانند از طریق شماره تماس ۵۴۷۵۴۱۴۱-۰۳۱ (داخلی ۱۵۰ و ۱۵۱) موارد تخلف را به هیئت بازرسی شهرستان آران و بیدگل گزارش دهند.

به گزارش ایمنا، دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در تاریخ جمعه یازدهم اسفند سال جاری برگزار می‌شود.

کد خبر 720630

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.