ورزش‌دوست‌ترین کشورهای جهان کدامند؟

ورزش‌دوست‌ترین کشورهای جهان شامل انگلستان، استرالیا، آمریکا، آلمان، برزیل و ژاپن می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، انتخاب ورزش‌دوست‌ترین کشورهای جهان به عوامل مختلفی مانند تعداد ورزشکاران، موفقیت در مسابقات بین‌المللی و فرهنگ کلی ورزش این کشورها بستگی دارد. در سراسر دنیا، ورزش بخشی جدایی‌ناپذیر از فرهنگ مردم است. در واقع بعضی از کشورها سابقه طولانی و درخشان در مهارت‌های ورزشی دارند، در حالی که بعضی دیگر نسبتاً در این عرصه جدید هستند. بازی‌های المپیک، ویمبلدون (Wimbledon) و جام جهانی فوتبال، تنها چند نمونه از رویدادهای ورزشی دنیا است که به عنوان نقطه کانونی برای تبادل فرهنگی و رشد اقتصادی مردم تبدیل شده است، اما فعالیت‌های ورزشی و تفریحی زیادی وجود دارند که سلامت جسمی و روانی افراد را تضمین می‌کند. در ادامه به معرفی ورزش‌دوست‌ترین کشورهای جهان و ویژگی‌های منحصربه‌فرد آن‌ها می‌پردازیم.

استرالیا

استرالیا، خانه هواداران پرشور دنیای ورزش است و مردم آن از مواهب طبیعی سرزمین خود برای توسعه فرهنگ ورزشی پررونق کشور، استفاده کامل را کرده‌اند. استرالیایی‌ها در مسابقات بین‌المللی رشته‌هایی مانند تنیس، راگبی، کریکت و فوتبال شرکت می‌کنند. بسیاری از مدال‌آوران المپیک، رکوردداران ورزش و قهرمانان جهان، اهل این کشور هستند و تیم ملی فوتبال زنان استرالیا بسیار قدرتمند است. ورزشکاران استرالیایی در المپیک سال ۲۰۱۲ رکوردهای جدیدی را در پیاده روی ۵۰ کیلومتری مردان و دوی با مانع ۱۰۰ متری زنان به ثبت رساندند. به این ترتیب مجموع مدال‌های المپیک این کشور به ۵۱۲ عدد (شامل ۱۵۲ طلا) رسید. استرالیا با مجموع ۲۸۲۸ مدال که ۱۱۲۷ آن طلا است، همچنین ثبت ۱۲ رکورد جهانی، در دنیای ورزش حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

ورزش‌دوست‌ترین کشورهای جهان کدامند؟

انگلستان

کشور انگلستان دارای تاریخ غنی در دنیای ورزش است و مردم آن عشق و علاقه گسترده‌ای به فعالیت‌های ورزشی دارند. بدون شک فوتبال، پربازدیدترین ورزش در انگلستان است. لیگ برتر انگلستان (EPL) نیز یکی از محبوب‌ترین لیگ‌های دنیا به‌شمار می‌رود و ستاره‌های بین‌المللی جهان را پرورش می‌دهد. تیم‌هایی مانند لیورپول، منچستریونایتد و آرسنال، طرفداران زیادی در سراسر دنیا دارند؛ همچنین انگلستان تنها کشوری است که تاکنون برنده جام جهانی فوتبال، کریکت و راگبی شده است. بسیاری از ورزشکاران رشته دوومیدانی بریتانیایی در مسابقات بین‌المللی، مدال کسب کرده‌اند و ماراتن لندن، یکی از شناخته‌شده‌ترین مسابقات دو مسافت طولانی در جهان است.

آمریکا

ایالات متحده در بسیاری از ورزش‌ها دارای سابقه طولانی است و یکی از ورزش‌دوست‌ترین کشورهای جهان محسوب می‌شود. این کشور در بازی‌های المپیک زمستانی و تابستانی، موفقیت زیادی داشته است و ورزشکاران آن مدال‌های طلای زیادی را رشته‌های مختلف ورزشی کسب کرده‌اند. در آمریکا، بیش از هر کشور دیگری استادیوم ورزشی وجود دارد و ورزش‌های فوتبال آمریکایی، بیسبال، بسکتبال و هاکی روی یخ در این سرزمین، طرفداران زیادی دارد.

ورزش‌دوست‌ترین کشورهای جهان کدامند؟

آلمان

توسعه باشگاه‌های ژیمناستیک و دوچرخه‌سواری در قرن نوزدهم، اولین مدرک مستند و عشق دیرینه آلمانی‌های به ورزش است، اما موفقیت مردم این سرزمین در دنیای ورزش، همچنان در حال شکوفا شدن است. تیم ملی فوتبال آلمان با نام "Die Mannschaft" در دنیا شناخته شده است. آن‌ها تاکنون چهار بار قهرمان جام جهانی فوتبال (۱۹۵۴، ۱۹۷۴، ۱۹۹۰ و ۲۰۱۴) و سه بار قهرمان اروپا (۱۹۷۲، ۱۹۸۰ و ۱۹۹۶) شده‌اند. بایرن مونیخ و بروسیا دورتموند (Borussia Dortmund)، دو باشگاه مشهور جهانی هستند، اما آلمان فقط در زمین فوتبال برتر نیست، بلکه بازی‌های المپیک تابستانی و زمستانی، شاهد درخشش چشمگیر ورزشکاران این کشور بوده است.

ژاپن

ژاپن، کشوری است که در زمینه‌های دقت، نظم و اخلاق ورزشی در دنیا شناخته شده است. همچنین هنرهای رزمی سنتی مانند جودو، کشتی سومو و کندو در این کشور توسعه یافته است. شهر توکیو تاکنون دو بار (در سال‌های ۱۹۶۴ و ۲۰۲۱)، میزبان بازی‌های المپیک تابستانی بوده است، همچنین ورزشکاران ژاپنی در انواع ورزش‌ها از جمله ژیمناستیک، شنا و تیراندازی با کمان، تسلط کامل دارند. به لطف کمال‌طلبی مردم این سرزمین در ورزش و رژیم‌های آموزشی سخت، این کشور به موفقیت‌های چشمگیری در صحنه جهانی دست یافته است.

ورزش‌دوست‌ترین کشورهای جهان کدامند؟

فرانسه

فرانسه یک کشور ورزشی مهم محسوب می‌شود و مدال‌های المپیک متعددی توسط ورزشکاران آن به دست آمده است. آن‌ها به ظرافت و سبک خود در دنیای ورزش معروف هستند. مردم فرانسه در رشته‌های مختلف ورزشی از جمله فوتبال، دوچرخه‌سواری و تنیس در دنیا سرآمد هستند.

برزیل

مردم برزیل علاقه زیادی به فوتبال دارند. این کشور تاکنون پنج بار قهرمان جام جهانی فوتبال شده است و ورزشکاران آن به خلاقیت و استعداد خود در این رشته ورزشی معروف هستند، علاوه بر این برزیل در ورزش‌هایی مانند والیبال، بسکتبال و دوومیدانی نیز حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

ورزش‌دوست‌ترین کشورهای جهان کدامند؟

ترجمه از: لیلا شهبازی، خبرنگار ایمنا

کد خبر 720517

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.