وظیفه اصلی ضابطان انتخابات رصد جرائم و تخلفات انتخاباتی است

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان نطنز گفت: وظیفه اصلی ضابطان خاص انتخابات، رصد جرائم و تخلفات انتخاباتی است که مسئولان برگزاری انتخابات، داوطلبان و همه افرادی که مرتکب می‌شوند را در بر می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، حجت‌الاسلام جابر محمدی بصیر صبح امروز _سه شنبه بیست و ششم دی_ در دومین جلسه آموزشی و بصیرتی ضابطین خاص انتخابات و عضو شبکه نظارت شهرستان نطنز اظهار کرد: ضابط خاص انتخابات، جهت رصد تخلفات و جرایم انتخاباتی در شهرستان فعالیت می‌کند.

وی افزود: این افراد از ناظران شورای نگهبان هستند که توسط دادستان‌های سراسر استان اصفهان آموزش دیدند و به عنوان ضابط خاص قوه قضائیه فعالیت خود را آغاز کردند.

دادستان عمومی و انقلاب نطنز خاطرنشان کرد: بر اساس ماده ۸۴ قانون انتخابات مجلس ضابطان از زمان ثبت نام داوطلبان تا زمان پایان برگزاری انتخابات و اعلام تأیید نهایی انتخابات از سوی شورای نگهبان، به عنوان ضابط خاص قوه قضائیه شناخته شدند و وظیفه اصلی آن‌ها رصد جرایم و تخلفات انتخاباتی است که مسئولان برگزاری انتخابات، داوطلبان و همه افرادی که مرتکب می‌شوند در بر می‌گیرد.

محمدی بصیر فعالیت این ضابطان خاص را از ابتکارات خوب قانون جدید انتخابات دانست و گفت: این ضابطان خاص در کشف و جمع‌آوری ادله و برخورد با جرایم انتخاباتی با قوه قضائیه همکاری خواهند کرد.

علی اکبرباباخانی رئیس هیئت نظارت بر انتخابات شهرستان نیز در این نشست در خصوص اهمیت مشارکت حداکثری، سلامت و امنیت و رقابت سالم به عنوان چهار راهبرد اصلی نظام تاکید کرد.

کد خبر 720492

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.