کشف ۳۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در آبراه اروند

فرمانده مرزبانی استان خوزستان با اشاره به کشف هفت تن ماهی قاچاق گفت: یک شناور صیادی متخلف و حامل بیش از ۳۲ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در آبراه اروند توقیف شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان و به نقل از خبرگزاری پلیس، سردار لطفعلی پاکباز اظهار کرد: در راستای مبارزه با پدیده شوم قاچاق فرآورده‌های نفتی مرزبانان با اشراف و تسلط اطلاعاتی بر آب‌های منطقه از تردد قایق‌های حامل سوخت قاچاق در آبراه اروند مطلع و بلافاصله اکیپ گشتی ناوگروه شناوری اقدام به گشت‌زنی کردند.

وی افزود: عوامل گشتی این یگان در حوالی منطقه اعلامی یک فروند لنج شناور صیادی که در حال خروج غیرقانونی از مرز آبی به منطقه را مشاهده و با رعایت اقدامات تأمینی شناور را توقیف کردند.

فرمانده مرزبانی خوزستان ادامه داد: در بازرسی از این شناور ۳۲ هزار لیتر سوخت قاچاق از نوع گازوئیل کشف و پنج قاچاقچی در این رابطه دستگیر و به مراجع قضائی معرفی شدند.

کشف هفت تن ماهی قاچاق

پاکباز اضافه کرد: دریابانان آبادان در راستای کنترل نوار مرزی و مبارزه با قاچاق و حفاظت از منابع آبزی، در هنگام گشت‌زنی در آبراه بین‌المللی اروند به یک شناور صیادی که در حال خروج از آب‌های سرزمینی بود مظنون و جهت بررسی بیشتر آن را متوقف کردند.

وی تصریح کرد: کارشناسان ارزش محموله کشف شده را ۲۱ میلیارد ریال برآورد کردند که متهمان با هدف فروش و قاچاق به کشورهای حوزه خلیج فارس، خارج از قوانین و مقررات شیلات صید کرده بودند.

کد خبر 720476

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.