راه‌اندازی نخستین مرکز ارتباطات تخصصی ویژه بیماران سکته مغزی کشور در خوزستان

سخنگوی اورژانس پیش‌بیمارستانی خوزستان گفت: اولین مرکز ارتباطات تخصصی مدیریت بیماران سکته حاد مغزی کشور در مرکز فوریت‌های پزشکی خوزستان راه‌اندازی شد.

عارف اصل شرهانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خوزستان اظهار کرد: برای ارتقای خدمات حیاتی بیماران در واحدهای اورژانس مرکز ارتباطات (دیسپچ) تخصصی مدیریت بیماران سکته حاد مغزی برای نخستین بار در کشور در مرکز فوریت‌های پزشکی خوزستان راه‌اندازی شد.

وی افزود: خانواده‌ها می‌توانند با شماره‌گیری ۱۱۵ که هفت روز هفته و ۲۴ ساعت شبانه‌روز در حال فعالیت است، با اورژانس تماس بگیرند و بر اساس اطلاعاتی که داده می‌شود بیمار به مرکز استروک معرفی می‌شود.

سخنگوی اورژانس پیش‌بیمارستانی خوزستان ادامه داد: این مرکز پذیرای افراد با علائم کاهش سطح هوشیاری، دوبینی، سرگیجه، تهوع و بی‌حسی اندام‌ها خواهد بود و اگر تا ۴.۵ ساعت بعد از رخ داد علائم مراجعه کنند امکان ارائه خدمات آسان‌تر خواهد بود اما بعد از گذشت ۴.۵ ساعت درمان سخت‌تر خواهد بود.

اصل شرهانی با اشاره به اینکه مقر این اورژانس در بیمارستان گلستان است، تاکید کرد: کارشناسان اورژانس در پی تماس تلفنی با توجه به اطلاعاتی که دریافت می‌کنند شخص بیمار را به تیم استروک با سکته مغزی در بیمارستان گلستان اهواز معرفی می‌کنند.

کد خبر 720421

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.