حق تقدم عبور با عابران پیاده است

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان گیلان با بیان اینکه توقف روی خط‌کشی‌ ویژه عابران پیاده ممنوع است، گفت: در گذرگاه پیاده حق تقدم عبور با عابران پیاده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گیلان، سرهنگ امیر طالبی اظهار کرد: در جوامع شهری به همان میزان که راحتی تردد وسایل نقلیه دارای اهمیت است به همان اندازه عابران نیز حق استفاده از معابر ویژه خود ازجمله خطوط عابر پیاده را دارند به طوری که نباید حقوق هیچ‌کدام از این گروه‌ها را فدای دیگری کرد.

وی افزود: توقف روی خط‌کشی‌های ویژه عابران پیاده و انتظار نابجای بعضی رانندگان از عابران که محل عبور خود از عرض خیابان را با نحوه توقف آنان تطبیق می‌دهند، نمونه بارز این مسائل است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان گیلان با بیان اینکه توقف روی خط‌کشی ویژه عابران پیاده ممنوع است، خاطرنشان کرد: رانندگانی که با گردش به چپ یا راست وارد راه دیگری می‌شوند چنانچه داخل آن راه محل عبور عابر پیاده باشد باید با کم‌کردن سرعت و در صورت لزوم با توقف، به عابرانی که قبلاً وارد خط‌کشی شده‌اند یا در حال ورود به آن هستند، اجازه عبور بدهند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه در گذرگاه پیاده حق تقدم عبور با عابران پیاده است، تصریح کرد: اگر محل عبور عابر پیاده دارای چراغ راهنمایی برای عابران پیاده باشد رانندگان باید از فرامین چراغ راهنمایی اطاعت کنند.

کد خبر 720353

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.