زیرساخت‌های انتخاباتی در حوزه تجهیزاتی و فناوری مورد بررسی قرار می‌گیرد

رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی گفت: زیرساخت‌های انتخاباتی در حوزه تجهیزاتی و فناوری مورد رصد و بررسی قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی، بهنام نظری عصر امروز _دوشنبه بیست‌وپنجم دی _در نشست معاونین سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری‌های استان مرکزی اظهار کرد: امسال قانون انتخابات به روز رسانی شده و در برخی از مواد تغییرات عددی و در برخی مواد تغییر کلی و در برخی از مواد جدید شده است.

وی با بیان اینکه متأسفانه میراث‌دار برخی کارهای عقب مانده هستیم افزود: در انتخابات باید به مُر قانون عمل شود و عمل به قانون نیازمند این است که به آن اشرافیت کامل داشته باشیم.

رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی تصریح کرد: عمل به قانون و نظارت گسترده همراه با برنامه‌ریزی دقیق راه هر شائبه و اشتباه را در انتخابات آتی مسدود می‌کند.

وی افزود: نیروهای بازرسی و نظارتی انتخابات باید دقیق و بی وقفه در روند انتخابات تفحص و بدون نقص و حاشیه براساس قانون برنامه‌ریزی کنند.

نظری با بیان اینکه نظارت به معنای بی اعتمادی به کارگزاران و گروه خاصی نیست گفت: نظارت ابزاری کارآمد است که ضریب موفقیت و بالندگی در هر رخدادی را تضمین می‌کند.

وی ادامه داد: معاونان سیاسی فرمانداران وظایف سنگینی در انتخابات بر عهده دارند که به رغم ساختار تشکیلاتی ستاد انتخابات به آن شکل ممکن دیده نشده است.

رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی اضافه کرد: معاونان سیاسی فرمانداران وظایف سنگینی وظیفه دارند با تمام توان برای برگزاری یک انتخابات پرشور و بدون نقص تلاش کنند.

وی گفت: نامزدهای انتخابات با اعلام شورای نگهبان مشخص شده‌اند و هم اینک در فرآیندی هستیم که هیأت نظارت و شورای نگهبان در حال بررسی اعتراضات هستند.

نظری با بیان اینکه هر گونه تصمیم‌گیری برای نامزدها و داوطلبان در زمان تبلیغات انتخابات مشخص می‌شود اظهار کرد: تمامی صندوق‌های اخذ رأی، شعبات اخذ رأی، تعداد شعبات، صندوق‌های ثابت و سیار نیاز به بازنگری دارند.

وی افزود: در سال‌های گذشته آسیب شناسی‌هایی که در حوزه‌های انتخابات صورت گرفته باید به صورت مشخص مورد بررسی قرار گیرد.

رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی با بیان اینکه دولت سیزدهم در زمینه برگزاری انتخابات خود را جدا از نظارت نمی‌داند گفت: دولت خود را نیازمند تأکیدات، توصیه‌ها، انتقادات و راهبردهای شورای نگهبان و هیأت نظارت می‌داند و تمام هم و غم ما این است که راهبردهای چهارگانه مقام معظم رهبری در انتخابات پیشرو نصب العین مسئولین قرار گیرد.

وی ادامه داد: دولت سیزدهم در مسیر خود، از هدایت‌ها، همراهی‌ها و نظارت‌های برادرانه در هیأت نظارت و شورای نگهبان بهره‌گیری می‌کند و مسیر به خوبی در حال سپری شدن است تا انتخابات به خوبی برگزار شود.

نظری با بیان اینکه جلسات مختلف آموزشی در حوزه انتخابات پیش رو برگزار شده است گفت: با توجه به تغییراتی که در قانون رخ داد، نیاز بود مجریانی که حتی سال‌ها در برگزاری انتخابات حضور داشتند، دوباره دوره آموزشی را بگذرانند.

وی تصریح کرد: برای رعایت قوانین و مقررات، تمهیدات امنیتی و انتظامی شعب اخذ رأی اندیشیده شود.

رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی گفت: دولت از هیچ فرد، حزب، گروه و جناحی حمایت نمی‌کند و داوطلبینی که بعد از فیلتر شورای نگهبان به عنوان نامزد انتخاب می‌شوند قابل احترامن‌اد اما با هیچکدام عقد اخوت نبسته‌ایم و همه یکسان هستند.

وی با بیان اینکه ملاک تنها تحقق راهبردهای مقام معظم رهبری در برگزاری انتخابات سالم است خاطرنشان کرد: هر فردی دانسته یا نادانسته سلامت انتخابات را خدشه‌دار کند در مسیر ولایت نیست.

نظری ادامه داد: سلامت انتخابات با مشارکت، هدایت و همراهی مجموعه هیأت نظارت دنبال می‌شود و همه قوانین و ضوابطی که برای اجرای انتخابات جمهوری اسلامی وجود دارد بر اساس مُر قانون و برابر شرع مقدس است.

وی گفت: انتخابات ۱۱ اسفندماه امسال، نخستین انتخاباتی است که رهبر معظم انقلاب یک سال قبل به اهمیت آن پرداختند و در ابتدای سال برای آن چهار راهبرد سلامت، رقابت، مشارکت و امنیت را مشخص کردند.

کد خبر 720334

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.