اجرای طرح ضربتی مقابله با قاچاق چوب در آمل

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آمل از تشدید اقدامات حفاظتی در شهرستان آمل خبر داد و گفت: در هفته جاری، طرح ضربتی مقابله با قاچاق چوب توسط یگان حفاظت منابع طبیعی استان مازندران - ساری و شهرستان آمل با مشارکت پلیس امنیت اقتصادی استان و پلیس آگاهی شهرستان آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، علی‌اصغر اسماعیل‌زاده امروز _دوشنبه بیست‌وپنجم دی_ در جمع خبرنگاران افزود: باتوجه به اهمیت اقتصادی، اجتماعی و اکولوژیکی جنگل‌های هیرکانی و به جهت جلوگیری از قطع و تبدیل درختان ارزشمند، این طرح اجرا شد.

وی با اشاره به اقدامات حفاظتی و شناسایی مخفیگاه متخلفین افزود: در جریان تحقیقات و رصدهای حفاظتی طی چند شبانه‌روز، مأمورین یگان حفاظت منابع طبیعی و نیروی انتظامی، مخفیگاه و محل دپو چوب‌آلات جنگلی قاچاق را در منطقه امام‌زاده عبداله شناسایی کردند.

اسماعیل‌زاده ادامه داد: در این مرحله از طرح ضربتی مقابله با قاچاق چوب که بامداد امروز اجرا شد، مأمورین پلیس امنیت اقتصادی و آگاهی و یگان حفاظت منابع طبیعی استان و شهرستان و سرجنگلبانی امام‌زاده عبداله و شرکت مجری طرح حفاظت چوب و کاغذ، بالغ بر ۱۰ مترمکعب چوب صنعتی قاچاق و ۱۰ تن هیزم قاچاق کشف و توقیف کردند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آمل افزود: علاوه بر کارگاه‌های چوب‌بری و مراکز دپوی چوب، بخشی از چوب قاچاق در پارکینگ یک منزل مسکونی کشف شد.

وی افزود: برای متخلفین پرونده تخلف تنظیم و به مرجع قضائی ارسال خواهد شد.

اسماعیل‌زاده با تقدیر از پلیس امنیت اقتصادی استان مازندران و پلیس آگاهی شهرستان آمل گفت: اجرای این طرح ضربتی در سطح شهرستان ادامه خواهد داشت و منطقه برای متخلفین حوزه منابع طبیعی ناامن می‌شود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آمل در پایان گفت: شهروندان و همیاران طبیعت می‌توانند در صورت مشاهده قطع درختان و یا حمل و دپو چوب جنگلی، از طریق شماره ۱۵۰۴ یگان حفاظت منابع طبیعی را مطلع کنند.

کد خبر 720329

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.