تیران جز ۳‌شهرستان برتر پرداخت زکات استان اصفهان

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) تیران و کرون با اشاره به افزایش پرداخت زکات در این شهرستان گفت: تیران جز ۳ شهرستان برتر پرداخت زکات استان اصفهان قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایمنا از اصفهان، اردشیر فرخ‌وند بعد ازظهر امروز _دوشنبه بیست‌وچهارم دی_ در جلسه محرومیت زدایی و کمک به نیازمندان در محل کمیته امداد تیران و کرون اظهارکرد: طی ۹ ماهه گذشته امسال ۴۰ میلیارد ریال درآمد ناشی از پرداخت زکات واجب و مستحب در این شهرستان وصول شده است.

وی با بیان اینکه وصول درآمدهای زکات در این مدت در مقایسه با زمان مشابه سال قبل ۱۰۰ درصد افزایش داشته، افزود: پرداخت زکات مستحب یکی از فرصت‌های درآمدی بوده که افراد برای کمک به رفع نیاز جامعه پیشگام شده اند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) تیران و کرون ادامه داد: درآمدهای حاصل در پرداخت زکات، برای رفع مشکل نیازمندان و محرومیت زدایی هزینه می‌شود که با توجه به شرایط اقتصادی اقشار آسیب پذیر عمده این منابع برای کمک به این قشر هزینه شده است.

وی با بیان اینکه روند روبه رشدی در تحصیل درآمد زکات در تیران و کرون رقم خورده، خاطرنشان کرد: تیران جز سه شهرستان برتر پرداخت زکات استان اصفهان قرار گرفت.

فرخ وند یاد آورشد: درآمدهای زکات هر شهر و یا روستا در همان منطقه مصرف می‌شود که عمده کار آن نیز توسط مردم و مراکز نیکوکاری صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه ۶ مرکز نیکوکاری در این شهرستان فعال است، تصریح کرد: این مراکز به صورت مردمی اداره می‌شوند و کمک‌های خیرین را جمع آوری و در بین نیازمندان محله‌های شهری و یا روستایی توزیع می‌کنند که همین مشارکت مردمی سبب شفافیت و جلب مشارکت شده است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) تیران و کرون خاطرنشان کرد: ۲۰۰ بسته لوازم التحریر در بین دانش آموزان نیازمند به جز کمک عمومی توزیع شده که خیرین در سطح ملی این مجموعه‌ها را آماده و توزیع کردند.

وی با بیان اینکه در آستانه سال جدید نیازمند حمایت‌های مردمی برای کمک به شب عید خانواده‌های نیازمند هستیم، اذعان داشت: تهیه بسته‌های معیشتی ماه مبارک رمضان و پخت غذای گرم مورد توجه است.

فرخ وند با اشاره به حمایت‌هایی که از اقشار آسیب پذیر در حوزه درمان صورت گرفته، گفت: هزینه‌های سنگین درمانی برای بیماران خاص نیازمند کمک خیرین بوده چرا که حمایت‌های نهادهای حمایتی پاسخگو نیست.

به گزارش ایمنا، خمینی شهر، نجف آباد و تیران و کرون سه شهرستان برتر زکات استان اصفهان شناخته شده‌اند.

کد خبر 720294

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.