صدور ۲۰۳ هزار هکتار سند کشاورزی در استان کرمان

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان گفت: پس از تعیین تکلیف صدور اسناد مالکیت اراضی ملی، حدنگاری اراضی کشاورزی در دستور کار قرار گرفته است و تحقق ۲۷ درصدی حدنگاری در این حوزه را شاهد هستیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی اداره کل ثبت اسناد و املاک استان کرمان، امروز _دوشنبه بیست و پنجم دی_ جلسه حفظ حقوق بیت‌المال شهرستان بافت، با اشاره به اینکه بی‌هویتی اراضی و املاک به ابرچالش دستگاه قضائی تبدیل شده است، اظهار کرد: رهبر انقلاب بر اتمام حدنگاری و صدور اسناد مالکیت متر به متر پهنه‌های سرزمینی تاکید نموده و معاملات اموال غیرمنقول بوسیله قولنامه‌های عادی را منشأ فسادهای عظیم عنوان کرده‌اند.

وی افزود: با وجود اینکه تبصره ماده ۳ و ماده ۹ قانون جامع حدنگار مصوب ۱۳۹۳، دستگاه‌های اجرایی را مکلف کرده ظرف مدت دو سال اطلاعات توصیفی و مستندات مالکیت خود را جهت دریافت سند به سازمان ثبت اسناد و املاک اعلام کنند، اقدام قابل قبولی در این زمینه صورت نگرفته است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان تصریح کرد: عمده‌ترین مالک عرصه‌های کشور، دولت است که با تعیین تکلیف مالکیت و صدور اسناد حدنگار دولت، مشکلات مردم بسیار کاهش می‌یابد که البته ۹۹/۶ درصد اراضی منابع طبیعی سنددار شده ولی در زمینه املاک سایر دستگاه‌های دولتی، نیاز به همکاری بیشتر از سوی نهادهای ذی‌ربط است.

وی اضافه کرد: پس از املاک و اراضی ملی و دولتی، اراضی کشاورزی و باغ‌ها بیشترین سطح اراضی کشور را دربر می‌گیرد که در سال جاری اقدامات ویژه‌ای در زمینه شناسنامه‌دار کردن این اراضی صورت گرفته و تا کنون در استان کرمان ۲۰۳ هزار هکتار سند زراعی صادر شده است.

فرمانده قرارگاه جهادی حدنگاری شهید سلیمانی خاطرنشان کرد: صدور اسناد مالکیت حدنگار بستر ارائه خدمات الکترونیک را فراهم می‌کند و در حال حاضر کلیه استعلامات مربوط به املاک دارای سند حدنگار (تک‌برگ) به صورت آنی و بوسیله هوش مصنوعی پاسخ داده می‌شود.

کد خبر 720289

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.