۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۹
هوای اصفهان سردتر می‌شود

سرپرست اداره پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان با اشاره به کاهش دو تا سه درجه‌ای دمای هوا، از ناپایداری‌های افزایش ابر، وزش تندباد لحظه‌ای، همراه با گردوخاک، بارش پراکنده برف و تندبادها در مناطق مستعد خبر داد.

لیلا امینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره پیش‌بینی وضعیت جوی هوای استان اصفهان، اظهار کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی بیانگر تداوم فعالیت موج ناپایدار تا اواسط فردا در سطح استان است.

وی افزود: بر این اساس امروز ناپایداری‌هایی به شکل افزایش ابر، وزش تندباد لحظه‌ای در مناطق شرقی گاهی همراه با گردوخاک در نواحی مستعد غربی، بارش پراکنده برف و تندبادها طی فردا تا اواسط روز در نقاط شرقی نیز پیش‌بینی می‌شود.

سرپرست اداره پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان ادامه داد: از بعدازظهر فردا با استقرار جوی پایدار انتظار آسمانی صاف تا قسمتی ابری در بعضی ساعات همراه با وزش باد مورد انتظار است. از روز چهارشنبه در کلانشهر اصفهان و مناطق صنعتی در برخی مواقع غبار محلی وجود خواهد داشت.

وی درباره هشدار هواشناسی سطح زرد با فعالیت سامانه ناپایدار بارش برف و وزش باد شدید در استان، تصریح کرد: فعالیت این سامانه از روز شنبه آغاز شده و تا پایان امروز با بارش پراکنده برف، وزش باد شدید، وقوع طوفان لحظه‌ای، مناطق مستعد با گردوخاک و کاهش دید همراه است.

امینی با بیان اینکه بارش برف، روز یکشنبه در فریدونشهر، بویین میاندشت و مناطق همجوار با استان لرستان و چهارمحال بختیاری پیش‌بینی شده است، گفت: امروز وزش باد در بیشتر مناطق استان به ویژه نائین، ورزنه، شهرضا، دهاقان، سمیرم، زرین‌شهر، مبارکه، فریدونشهر، خوانسار، مورچه خورت، میمه، گلپایگان، داران، بویین میاندشت، چادگان، اصفهان، شرق اصفهان، اردستان، نطنز، انارک، دولت‌آباد، دهق، نجف‌آباد و کبوترآباد مورد انتظار است.

وی درباره فعالیت امروز سامانه مذکور در شهرستان‌های سمیرم، شهرضا، دهاقان، زرین‌شهر، مبارکه، گلپایگان، خوانسار، چادگان و فریدونشهر پیش‌بینی می‌شود، اظهار کرد: احتمال آسیب به صنعت کشاورزی، آسیب به بنرها و سازه‌های شهری و روستایی، احتمال شکستن درختان فرسوده، اختلال در مسیر تردد محورهای مواصلاتی استان به ویژه ساعات بعدازظهر، کاهش دید به واسطه گردوخاک، در مناطق بارشی لغزندگی سطح جاده‌ها، احتمال کولاک برف، کاهش دید و اختلال در تردد از مخاطرات این سامانه است.

سرپرست اداره پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان افزود: احتیاط در سفرهای درون و برون شهری، تمهیدات لازم در جهت حفظ ماشین‌آلات کشاورزی، توقف فعالیت‌ها در فضای باز و ارتفاعات، انجام تدابیر پیشگیرانه در جهت کاهش خسارات احتمالی ناشی از وزش باد شدید، ممنوعیت توقف در زیر درختان توصیه می‌شود.

وی با بیان اینکه کمینه دمای هوا طی ۲۴ ساعت آینده در بیشتر مناطق استان دو تا سه درجه کاهش خواهد داشت، گفت: بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعت‌های امروز به ۱۹ درجه سانتی‌گراد و کمینه آن بامداد فردا به صفر درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

امینی خاطرنشان کرد: بادرود با دمای ۲۵ درجه سانتی‌گراد و شاهین‌شهر و میمه با دمای ۶- درجه سانتی‌گراد به ترتیب گرم‌ترین و سردترین مناطق استان اصفهان هستند.

کد خبر 720273

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.