انبار ۲۰۰ میلیاردی کالای قاچاق لو رفت

فرمانده انتظامی استان اصفهان از کشف ۲۰۰ میلیارد ریال انواع کالای قاچاق در عملیات ماموران پلیس امنیت اقتصادی این فرماندهی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سردار حمید علینقیان پور اظهار کرد: مأموران پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان اصفهان با اشراف اطلاعاتی و هوشمندی خود از دپوی ظروف چینی و لوازم خانگی قاچاق در یکی از انبارهای شهر اصفهان مطلع شدند و طی هماهنگی و اخذ مجوز از مرجع قضائی به همراه نماینده اداره صنعت، معدن و تجارت از این انبار بازدید کردند.

وی افزود: در بازرسی از این انبار ۲۵۴۱ قلم انواع ظروف چینی و آکروپال و انواع لوازم خانگی خارجی کشف که در بررسی‌ها و استعلام‌های صورت گرفته مشخص شد انبار مذکور در سامانه جامع انبارها ثبت نشده است و کالاهای مذکور نیز فاقد هرگونه مدارک معتبر گمرکی هستند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه کارشناسان مربوطه ارزش کالاهای مکشوفه در این انبار را ۲۰۰ میلیارد ریال برآورد کردند، گفت: در این رابطه یک نفر دستگیر و به همراه پرونده به اداره تعزیرات حکومتی استان تحویل و کالاهای قاچاق نیز به سازمان جمع آوری اموال تملیکی استان منتقل شد.

سردار علینقیان پور به متصدیان انبارها در خصوص تحویل گرفتن و نگهداری کالاهای قاچاق هشدار داد و اضافه کرد: در صورت مشاهده کالای قاچاق در انبارها و باربری‌ها متصدیان آنها مسئول هستند و باید پاسخگو باشند.

وی در خصوص عواقب ثبت مشخصات انبار در سامانه جامع انبارهای وزارت صمت ادامه داد: برابر ماده شش مکرر دو قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در صورتی که مشخصات انباری در سامانه جامع انبارهای وزارت صمت ثبت نشده باشد کالاهای موجود در آن مشمول جرم قاچاق هستند و با متصدیان انبارها برابر قانون برخورد می‌شود.

کد خبر 720270

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.