کاشت ۴.۵ میلیون اصله نهال حرا تا پایان سال در استان بوشهر

استاندار بوشهر در راستای توسعه فضای سبز و طرح ملی کاشت یک میلیارد درخت در کشور، از کاشت ۴.۵ میلیون اصله نهال حرا در استان بوشهر تا پایان سال خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، احمد محمدی‌زاده امروز _دوشنبه بیست‌وپنجم دی‌_ در بازدید از کاشت درخت حرا در جاده نگین بندر بوشهر اظهار کرد: در راستای توسعه فضای سبز و طرح ملی کاشت یک میلیارد درخت در کشور، امروز حدود ۵ هزار اصله نهال حرا در جاده نگین کاشته شد.

وی افزود: کاشت نهال حرا با مشارکت علاقه‌مندان به حفظ محیط زیست غرس شد و این روند هر هفته تداوم دارد.

استاندار بوشهر تصریح کرد: طی چهار سال آینده، ۲۵ میلیون اصله نهال در استان بوشهر کشت می‌شود که امسال افزون بر ۴.۵ میلیون اصله نهال کاشته خواهد شد.

محمدی‌زاده اضافه کرد: از دستگاه‌های اجرایی و گروه‌های جهادی و مردم انتظار داریم همکاری لازم را در اجرا دقیق این طرح داشته باشند و از رسانه‌ها نیز تقاضا می‌شود در اطلاع‌رسانی این طرح اهتمام ورزند.

عبدالرحمن مرادزاده، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر با اشاره به کشت نهال حرا در سواحل، تصریح کرد: جنگل‌های حرا در شهرستان‌های عسلویه و دیر قرار دارند و در سایر شهرستان‌های استان بوشهر به صورت دست کاشت توسط محیط زیست، منابع طبیعی و سازمان‌های مردم نهاد کاشته شده است.

وی ادامه داد: جنگل‌های مانگرو یا حرا از جمله مهمترین اکوسیستم آبی بین دریا و خشکی هستند که نقش حفاظتی آنها بی‌نظیر است و در فرایند بیولوژیکی سواحل مناطق گرمسیری و نیمه‌گرمسیری نقش بارز دارند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر تصریح کرد: این جنگل‌ها را می‌توان تالاب‌های ساحلی پوشیده از درختان و درختچه‌های گرمسیری مستقر در اراضی بین جزرو مدی دریا در آب‌های گرم، حد فاصل میان مدارهای ۳۳ درجه شمالی و ۳۳ درجه جنوبی عرض جغرافیایی تعریف کرد. تاکنون ۱۰ هزار اصله نهال در جاده نگین بوشهر کاشته شده و ۲ هزار اصله نهال نیز پایان هفته با مشارکت مردم کشت می‌شود.

کد خبر 720258

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.