تحقق وعده کمتر از ۴۸ ساعت / صنایع و معادن بزرگ استان حامی تولیدکنندگان کوچک باشند

رئیس کل دادگستری کرمان در جلسه‌ای که ۴۸ ساعت پس از بازدید از شرکت کشت و صنعت هامون ماهان به منظور رسیدگی به مشکلات این واحد تولیدی برگزار شد، گفت: صنایع و معادن بزرگ استان مایحتاج روزمره خود را حتی المقدور از داخل استان تأمین کنند تا شاهد رونق اقتصادی در تمام واحدهای صنعتی باشیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی دادگستری، حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی در نشست ستاد استانی اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در ابعاد حقوقی و قضائی کرمان اظهار کرد: در بازدیدی که چند روز قبل از شرکت کشت و صنعت هامون در ماهان داشتیم، مسائل و مشکلاتی از سوی مدیران این واحد تولیدی مطرح شد که امروز این مسائل که عمدتاً در زمینه فروش محصولات پروتئینی و لبنی این شرکت بود مورد بررسی قرار گرفت و با وساطت دستگاه قضائی رفع شد.

وی افزود: سایر مشکلات حقوقی این واحد تولیدی که عمدتاً در حوزه زمین، آب و محیط زیست بود با حضور مدیران دستگاه‌ها و ادارات متولی مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد تولیدکننده ضمن توجه و الزام به رعایت به مقررات قانونی، از سوی دستگاه‌های متولی مورد حمایت قرار گیرد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به ظرفیت بسیار خوب این واحد برای اشتغال‌آفرینی و تولید، گفت: حمایت‌های دستگاه قضائی از واحدهای تولیدی و صنعتی ادامه خواهد داشت؛ منتها باید تولیدکنندگان و کارآفرینان به مقررات جاری کشور تمکین کنند.

وی بیان کرد: منظور از حمایت دستگاه قضائی از تولید این نیست که در نشست‌های اقتصاد مقاومتی قانونی زیرپا گذاشته شود؛ بلکه هدف استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های قانونی سایر دستگاه‌های استان برای تسهیل مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی است.

حجت‌الاسلام حمیدی گفت: در بازدید چند روز پیش با اعتراض مدیران مجموعه کشت و صنعت هامون نسبت به فراهم نبودن امکان فروش ۴۰۰ رأس گاو گوشتی مواجه بودیم که در این نشست مقرر شد با موافقت جهاد کشاورزی، اصناف اقدام به خرید گوشت از این واحد دامداری کنند.

وی تصریح کرد: دستگاه‌های اداری باید هم‌افزایی و هماهنگی مطلوبی داشته باشند تا با کمک یکدیگر مشکلات و مسائل واحدهای صنعتی را حل و فصل کنند که این خود در نهایت منجر به حل مسائل اقتصادی جامعه می‌شود.

رئیس کل دادگستری کرمان خاطرنشان کرد: اتاق بازرگانی موظف است زمینه همکاری واحدهای صنعتی را با یکدیگر فراهم کند و صنایع و معادن در استان بتوانند کمک کننده و حامی یکدیگر باشند.

کد خبر 720257

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.