بهره‌مندی از آسفالت روستاهای خراسان شمالی تا پایان دولت

استاندار خراسان شمالی گفت: برنامه‌ریزی شده است تا پایان دولت سیزدهم، تمام روستاهای بالای ۵۰ خانوار خراسان شمالی از راه آسفالت و مناسب برخوردار شوند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، محمدرضا حسین نژاد امروز _دوشنبه بیست‌وپنجم دی_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ۶۹۲ طرح با ۶۱ هزار میلیارد ریال اعتبار هم‌زمان با ایام سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در استان افتتاح یا کلنگ‌زنی می‌شود.

وی افزود: از این تعداد طرح، ۶۵۰ طرح با ۴۰ هزار میلیارد ریال اعتبار افتتاح و ۴۲ طرح نیز با ۲۱ هزار میلیارد ریال کلنگ زنی می‌شود.

استاندار خراسان شمالی بیان کرد: این طرح‌ها در بخش‌های گوناگون عمرانی افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود و احتمال افزایش تعداد طرح‌ها در روزهای آینده وجود دارد.

حسین‌نژاد با اشاره به بهبود شاخص راه روستایی در استان گفت: خراسان شمالی از معدود استان‌هایی است که نسبت مردم ساکن در مناطق روستایی آن قابل توجه است و زندگی بخش زیادی از مردم خراسان شمالی با تولید و اشتغال در روستاها گره خورده است، اما یکی از مشکلات اصلی در مناطق روستایی کمبود راه مناسب است.

وی ادامه داد: پیش از دولت سیزدهم این استان ۱۲ درصد در شاخص راه روستایی از متوسط کشور پایین‌تر بود که با اقدامات جهادی دولت در حوزه راه روستایی این شاخص ۴ درصد بهبود پیدا کرد.

استاندار خراسان شمالی خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی شده است تا پایان دولت سیزدهم تمام روستاهای بالای ۵۰ خانوار خراسان شمالی از راه آسفالت و مناسب برخوردار شوند.

حسین‌نژاد با اشاره به اجرای طرح انتقال پساب بجنورد به پتروشیمی خراسان اظهار کرد: با اجرای این طرح برداشت پتروشیمی از هشت حلقه چاه متوقف خواهد شد که این امر به پایداری آب بجنورد کمک خواهد کرد.

کد خبر 720240

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.