کهگیلویه و بویراحمد رتبه بیست‌وهفتم در پرداخت تسهیلات ازدواج

معاون هماهنگی امور اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد گفت: استان در پرداخت تسهیلات ازدواج رتبه بیست‌وهفتم کشور را دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد سیداحسان عسکری امروز _دوشنبه بیست‌وپنجم دی_ در نشست شورای هماهنگی بانک‌ها اظهار کرد: ۱۱ هزار نفر در نوبت دریافت وام ازدواج بودند که از این تعداد بیش از هفت هزار نفر وام ازدواج دریافت کردند و بالغ بر چهار هزار نفر در صف دریافت تسهیلات ازدواج هستند.

وی افزود: میزان پرداختی تسهیلات ازدواج توسط بانک‌ها تا پایان آذر سال‌جاری ۶۳ درصد است که عملکرد بانک‌ها در این زمینه قابل قبول نیست.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به اینکه جایگاه استان در زمینه پرداخت تسهیلات ازدواج بیست‌وهفتم کشور است، گفت: بانک‌ها در زمینه پرداخت وام ازدواج تا پایان سال همکاری و مشارکت کنند و پرداخت وام ازدواج را سرعت دهند.

وی تصریح کرد: سن ازدواج در استان بالا رفته است، از این‌رو بانک‌ها در پرداخت تسهیلات وقایع حیاتی از جمله ازدواج باید موانع را حل‌وفصل کنند.

عسکری خاطرنشان کرد: این استان در بسیاری از زمینه‌ها نیازمند مساعدت است و از شبکه بانکی انتظار می‌رود پرداخت تسهیلات بانکی در حوزه‌های ازدواج، فرزندآوری، اشتغال، مسکن و سایر موارد را با حساسیت انجام دهد.

عسکری عنوان کرد: پرداخت تسهیلات فرزندآوری هم قابل قبول نیست و با توجه به وضعیت استان می‌طلبد بانک‌ها مشارکت بهتر و بیشتری در دو ماه پایانی سال داشته باشند.

وی با بیان اینکه اقتصاد استان ضعیف است، گفت: اگر بنگاه‌های اقتصادی در استان به‌خوبی اداره شوند، شاهد رشد در اقتصاد استان خواهیم بود.

عین‌الله دهقان، مدیرکل ورزش و جوانان کهگیلویه وبویر احمد نیز در این ادامه نشست افزود: در جلسه شورای عالی بانک‌ها رئیس‌جمهور خواستار جمع شدن صف ازدواج تا پایان شهریور بود، اما در استان بخش اعظمی از افراد همچنان در صف دریافت وام ازدواج هستند.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال‌جاری تا پایان آذر پرداختی وام ازدواج ۶۳ درصد است، این در حالی است که عملکرد سیستم بانکی در مدت مشابه سال گذشته ۷۳ درصد بوده که ۱۰ درصد کاهش پرداختی تسهیلات ازدواج داشته‌ایم.

کد خبر 720220

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.