ایمنی و حفظ سلامت مسافران نوروزی در اولویت ستاد خدمات سفر کرمان است

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمان گفت: ایمنی و حفظ سلامت مسافران نوروزی به ویژه در مسیرهای گردشگری و جاده‌ها، همچنین معرفی جاذبه‌های گردشگری روستاها و شهرهای استان از اولویت‌های ستاد خدمات سفر استان کرمان است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان و به نقل از روابط‌عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، سیدمصطفی آیت‌اللهی‌موسوی در جلسه ستاد خدمات سفر بر اهمیت تشکیل کمیته ۳۰ و ۶۰ کیلومتری جاده‌های استان اظهار کرد: بر اساس آمارهای ارائه شده، بسیاری از حوادث جاده‌ای در فاصله ۳۰ تا ۶۰ کیلومتری شهرها اتفاق می‌افتد و از این نظر روشنایی ورودی شهرها اهمیت ویژه‌ای دارد و باید ورودی تمام شهرهای استان کرمان روشن شود.

وی با اشاره به اینکه جلسات ستاد خدمات سفر باید در طول سال برگزار شود و کمیته اطلاع‌رسانی به صورت مستمر برنامه داشته باشد و در زمینه معرفی ظرفیت‌های گردشگری استان فعالیت کند، افزود: بسیاری از مردم در این ایام با خودروی شخصی به سفر می‌روند و همین موضوع آمار حوادث را نیز بیشتر می‌کند؛ باید تمام تلاش خود را به کار ببندیم تا در نوروز کمترین حوادث رانندگی و تلفات جاده‌ای را داشته باشیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمان با بیان اینکه اماکن اقامتی که به صورت غیرمجاز فعالیت می‌کنند، باید شناسایی و با آن‌ها برخورد شود، ادامه داد: امنیت و آرامش مردم در سفرهای نوروزی بسیار اهمیت دارد و اماکن اقامتی در این حوزه نقش مهمی دارند.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از نقاط روستایی استان کرمان جاذبه گردشگری دارند و مورد هدف گردشگری هستند و خدمات سفرهای نوروزی در این نقاط هم باید دیده شود، گفت: نمایشگاه صنایع‌دستی در جذب گردشگر و معرفی ظرفیت‌های گردشگری استان مؤثر است و باید برای آن برنامه‌ریزی شود.

سفرهای نوروزی به شناساندن ظرفیت‌های گردشگری و فرهنگ مردم کرمان کمک می‌کند

سعید شاهرخی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان در ادامه این جلسه از حمایت‌های استاندار کرمان در حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی این استان تشکر کرد و گفت: سفرهای نوروزی یک ظرفیت برای معرفی استان و شناساندن فرهنگ استان کرمان است.

وی با بیان اینکه خدمات سفر یکی از شاخص‌های مهم در توسعه گردشگری هر منطقه است و از این جهت بسیار اهمیت دارد، گفت: بهبود خدمات و افزایش میزان رضایتمندی میهمانان نوروزی در اولویت برنامه‌های ستاد نوروزی استان کرمان است؛ با توجه به اینکه نوروز ۱۴۰۳ با بهار قرآن مصادف شده، نیاز است با تعامل و هم‌افزایی برنامه‌ها را پیش‌بینی کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان با بیان اینکه بازنگری و آسیب‌شناسی برنامه‌های سال قبل با هدف چشم‌انداز آینده استان را باید پیگیری کنیم، ادامه داد: در بهار طبیعت باید شرایطی فراهم شود تا روحیه شادابی و نشاط مردم افزایش پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه حفظ سلامت و جان مردم در سفرهای نوروزی بسیار اهمیت دارد، بیان کرد: جاده و راه برای تأمین سلامت مردم در سفرها یک موضوع مهم است و در این حوزه باید چاره‌اندیشی شود.

کد خبر 720208

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.