گسترش ماموریت نیروی دریایی ایران به دریاهای آزاد/ نیازی به حضور بیگانگان در منطقه نیست

فرمانده منطقه یکم امامت نیروی دریایی ارتش با تاکید بر اینکه ماموریت نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از مناطق دریایی تحت حاکمیت به آب‌های مجاور و دریاهای آزاد گسترش پیدا کرده است، گفت: امنیت منطقه به دست کشورهای همین منطقه میسر بوده و دیگر نیازی به حضور بیگانگان نیست.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط‌عمومی ارتش، امیر دریادار دوم قادر وظیفه در جمع سفرا، وابستگان نظامی، فرماندهان و کارکنان ناوگروه صلح و دوستی پاکستان اظهار کرد: دریا فرصتی بزرگ برای پیشرفت و حفظ منافع ملی است.

وی افزود: امنیت دریانوردی در دنیای امروز موجب می‌شود کشورها بتوانند همواره نسبت به مراوده کالاها و خدمات از کشوری به کشور دیگر اقدام کنند و بی‌شک هر کشوری سعی دارد اقداماتی در خصوص امنیت دریایی به اجرا گذارد.

فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: این امنیت می‌تواند به صورت همکاری با یک کشور دوست یا هم‌پیمان انجام شود و نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران همواره علاقه‌مند و آماده توسعه تعاملات در زمینه‌های تمرینات مشترک دریایی، آموزش و همکاری‌های فنی و پشتیبانی با نیروی دریایی پاکستان بوده و بر این باور است که امکانات این دریای پربرکت متعلق به ملت‌های منطقه است.

امیر وظیفه یادآور شد: اکنون مأموریت نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از مناطق دریایی تحت حاکمیت به آب‌های مجاور و دریاهای آزاد گسترش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: ناوگروه ۸۶ اقتدار نداجا با انجام مأموریت صلح و دوستی در اقیانوس‌های هند، آرام، اطلس، دریای مدیترانه، دریای سرخ، دریای چین و بازدید از بنادر کشورهای دوست و اعزام هیئت‌های بلندپایه به صورت متقابل، زمینه توسعه و تحکیم روابط را فراهم کرده است.

فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: روابط دو نیروی دریایی پاکستان و جمهوری اسلامی ایران در سطح بسیار بالایی قرار دارد و اجرای تمرینات مشترک فرصتی را برای هماهنگی بیشتر در راستای اجرای هرگونه عملیات مشترک به وجود آورده است.

کد خبر 720196

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.