خلاق‌ترین پارکینگ‌های دوچرخه در جهان

کشورهای دوستدار دوچرخه‌سواری، ایستگاه‌هایی برای پارک و نگهداری دوچرخه ایجاد کرده‌اند که ساختاری فراتر از یک پارکینگ معمولی است.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، آمستردام یک مرکز پارکینگ دوچرخه زیر آب را احداث کرده است تا زمینه لازم برای رفت‌وآمد یکپارچه را ارتقا دهد، دوچرخه‌سواری را با سفر ریلی ترکیب کند و اجازه دهد هزاران دوچرخه زیر ایستگاه قطار مرکزی شهر پارک شوند، اما این بزرگترین مرکز نگهداری دوچرخه در هلند نیست. در ادامه نگاهی به چند گاراژ دوچرخه در سراسر جهان می‌اندازیم که از نظر اندازه یا طراحی بسیار قابل‌توجه هستند.

لاهه، هلند

این مرکز فوق مدرن که در سال ۲۰۲۰ افتتاح شد و در آن زمان دومین ساختمان بزرگ نگهداری دوچرخه در هلند بود، می‌تواند بیش از هشت هزار دوچرخه را در خود جای دهد. در این مکان پارک دوچرخه رایگان است و از دوچرخه‌ها محافظت می‌شود و علاوه بر آن مراکزی برای تعمیر، فروش و اجاره دوچرخه نیز در آنجا وجود دارد.

خلاق‌ترین پارکینگ‌های دوچرخه در جهان

کارلسروهه، آلمان

یک پارکینگ اتومبیل در سال ۲۰۱۹ به یک ایستگاه پارکینگ دوچرخه دل‌باز، رنگارنگ و مدرن برای ۶۷۰ دوچرخه تبدیل شد. این محل نه‌تنها مکانی برای پارک دوچرخه فراهم می‌کند، بلکه اتاق‌هایی به عنوان رخت‌کن، آب‌نماها و ایستگاه‌های شارژ باتری دوچرخه را نیز در خود جای داده است.

خلاق‌ترین پارکینگ‌های دوچرخه در جهان

ایستگاه مرکزی اوپسالا، سوئد

گاراژ دوچرخه در ایستگاه مرکزی اوپسالا که در سال ۲۰۱۹ ساخته شد یک پارکینگ امن و فوق‌العاده مدرن برای ۱۲۰۰ دوچرخه ایجاد کرده است. این پارکینگ دو طبقه دارای ساختاری چوبی، سقف سبز، نورپردازی طبیعی با نمای شیشه‌ای مثلثی شکل است و به دلیل همین ویژگی‌ها اغلب اعتباری را برای انتخاب اوپسالا به عنوان شهر جهانی دوستدار آب‌وهوا فراهم می‌کند.

خلاق‌ترین پارکینگ‌های دوچرخه در جهان

ایستگاه مرکزی آمستردام، هلند

جدیدترین مرکز نگهداری دوچرخه در مقیاس بزرگ در هلند، نه روی زمین یا زیر زمین بلکه زیر آب ساخته شد. این پارکینگ زیرزمینی به سالن مترو و ایستگاه مرکزی آمستردام متصل است و مسافران می‌توانند بدون استفاده از اتومبیل و با دوچرخه‌سواری به این ایستگاه‌ها بروند و ادامه سفر خود را با خیال راحت طی کنند.

خلاق‌ترین پارکینگ‌های دوچرخه در جهان

اوترخت، هلند

بزرگترین پارکینگ دوچرخه در هلند امکان نگهداری بیش از ۱۲ هزار دوچرخه را دارد و یک سیستم دیجیتال دوچرخه‌سواران را به سرعت به مکان‌های آزاد راهنمایی می‌کند. این پارکینگ سه طبقه که کاملاً زیرزمین ساخته شده است، دسترسی به یک مرکز خرید مجاور را نیز فراهم می‌کند. واقعاً ارزش دارد که با یک تور مجازی به این مکان سفر کنید تا ببینید چگونه یک شهر عاشق دوچرخه، مکان‌های پارک دوچرخه و ارائه تسهیلات به دوچرخه‌سواران را بسیار قابل دسترس کرده است.

خلاق‌ترین پارکینگ‌های دوچرخه در جهان

پارکینگ زیرزمینی Eco Cycle در ژاپن

اکو-سایکل با بیش از ۵۰ پارکینگ خودکار زیرزمینی دوچرخه آینده‌نگرترین و پیشرفته‌ترین گزینه برای پارک دوچرخه در ژاپن است. شما به‌سادگی دوچرخه خود را به داخل یک اتاقک می‌رانید و دوچرخه تا زمانی که به آن نیاز نداشته باشید در این مکان زیرزمینی ماتریکس‌مانند نگهداری می‌شود.

خلاق‌ترین پارکینگ‌های دوچرخه در جهان

Cyclehoop و Cycle Hangar در انگلستان

این مکان‌ها در مقایسه با این پارکینگ‌های عظیم دوچرخه بسیار کوچک هستند، اما بریتانیا چندین گزینه محلی برای پارک دوچرخه دارد که دوچرخه‌سواران می‌توانند برای آن‌ها درخواست دهند. این غلاف‌های کوچک یا پایه‌های نگهدارنده به چند دوچرخه اجاره داده می‌شود تا با خیال راحت در بیرون پارک شوند و در حال حاضر برای ارائه خدمت به هزاران نفر در سراسر بریتانیا مستقر هستند.

خلاق‌ترین پارکینگ‌های دوچرخه در جهان

کد خبر 720138

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.