شلیک آسیا به دروازه صهیونیست‌ها

مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های امروز _دوشنبه بیست‌وپنجم دی ۱۴۰۲_ را در ادامه می‌خوانید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، رسانه‌های آزاد، روزنامه‌ها و مطبوعات در هر جامعه‌ای از ارکان توسعه و دموکراسی به‌شمار می‌آید، بر این اساس خبرگزاری ایمنا، مرور عناوین مطبوعات کشور را به صورت روزانه در دستور کار خود دارد.

روزنامه ایران در صفحه نخست امروز خود با تیتر «اولین گام برای جام» به پیروزی پر گل ایران مقابل فلسطین در نخستین بازی از جام ملت‌های آسیا پرداخت و نوشت: تیم ملی فوتبال ایران در نخستین دیدار خود از مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ قطر به مصاف فلسطین رفت. در این دیدار که از گروه C در ورزشگاه اجوکیشین‌سیتی و با قضاوت عبدالرحمن الجاسم از قطر برگزار شد شاگردان امیر قلعه نویی موفق شدند با نتیجه ۴ بر یک از سد حریف خود عبور کنند. ایران بازی را طوفانی آغاز کرد و در همان دقیقه نخست، ارسال مهدی قایدی به سامان قدوس رسید و سپس کریم انصاری‌فرد مهاجم باتجربه ایران، گل نخست بازی را ثبت کرد. در دقیقه پنجم، سعید عزت‌اللهی پس از برخورد با بازیکن حریف، به شدت از ناحیه بینی آسیب دید و دچار خونریزی شد اما با تلاش پزشکان، به بازی برگشت. در دقیقه دوازدهم، ارسال سامان قدوس روی یک ضربه ایستگاهی با حضور به موقع و ضربه تمام‌کننده شجاع خلیل‌زاده تکمیل شد تا ایران به گل دوم دست یابد. در ادامه نیز، روند بازی به طور کامل در اختیار شاگردان امیر قلعه‌نویی قرار داشت و آنها اجازه خودنمایی به حریف را نمی‌دادند.

شلیک آسیا به دروازه صهیونیست‌ها

روزنامه کیهان در صفحه نخست امروز خود با تیتر «در جنگ با صهیونیست‌ها نه می‌ترسیم نه حد و مرز می‌شناسیم» به سخنرانی روز گذشته سیدحسن نصرالله پرداخت و نوشت: سخنرانی «سید حسن نصرالله»، دبیرکل حزب‌الله لبنان، بعد از ظهر روز یکشنبه برگزار شد. این سخنرانی به مناسبت بزرگداشت فرمانده شهید حزب‌الله «وسام حسن طویل» ملقب به «حاج جواد» بود. وی در آغاز سخنرانی، فرا رسیدن ماه رجب را تبریک گفت و تأکید کرد: «بسیاری از جوانان شهرک «خربه سلم» از سالیان گذشته به صفوف مقاومت پیوستند و ده‌ها نفر از آنان شهید شدند. حاج جواد هم با شهادت، به برادران شهید خود پیوست. ما در برابر چنین خانواده مؤمن و مجاهدی قرار داریم.» وی گفت: «اسرائیل با تیپ‌های شکست خورده‌اش در غزه ما را به جنگ تهدید می‌کند؟! اهلا و سهلا.» دبیرکل حزب‌الله لبنان همچنین گفت: «کسی که باید از جنگ بترسد صهیونیست‌ها هستند نه ما. ما ترسی نداریم و بدون حدومرز با صهیونیست‌ها خواهیم جنگید.»

شلیک آسیا به دروازه صهیونیست‌ها

روزنامه جوان در صفحه نخست امروز خود تیتر «شلیک آسیا به دروازه صهیونیست‌ها» را برگزید و نوشت: شکست اسرائیل که دیگر «هرگز به قبل از طوفان‌الاقصی بازنمی‌گردد» هر روز رنگ دیگری می‌گیرد، این بار رنگ فوتبال! مردم بیدار شده‌اند، این شکست واقعی رژیم صهیونیستی است. نسل جدید در اروپا و آمریکا دیگر با هولوکاست حال نمی‌کنند. مردم آسیا و آفریقا دیگر از اینکه با صدای بلند بگویند ضداسرائیلی هستند، بیمی ندارند. دیگر کشورهای عربی به این بهانه که فوتبال جای سیاست نیست، جلوی ابراز احساسات ضدصهیونیستی طرفداران فوتبال را نمی‌گیرند. همه فهمیده‌اند که فوتبال اتفاقاً جای سیاست‌ورزی مردم است، نه دغل‌بازی حاکمان.

آسیایی‌ها در قطر جمع‌اند تا قهرمان فوتبالشان را به جهان معرفی کنند. اما حواسشان هست که کمی آن‌طرف‌تر از قطر مردمان دیار غزه این روزها زیر بمباران وحشیانه رژیم کودک‌کش صهیونیستی فرصتی و دل‌ودماغی برای تماشای بازی تیم‌ملی ندارند. «دنیای عزیز! انسانیتت کو؟» عرب، ازبک، چین، ژاپن و ایران تمام آسیا یک صدا شده و جهان و انسانیت را صدا می‌زند. این جام ملت‌ها جام فلسطین و مقاومت است، جام جهان‌نمای جنایات غرب و مظلومیت یک ملت اسیر در زندان امریکایی و اروپایی صهیونیست‌ها.

شلیک آسیا به دروازه صهیونیست‌ها

روزنامه وطن امروز در صفحه نخست امروز خود با تیتر «قدرت اول» به گزارش جدید وب‌گاه گاردین با عنوان «ایران بزرگ‌ترین قدرت منطقه است نه آمریکا» پرداخت و نوشت: نخستین حمله هوایی به رهبری ایالات متحده به شبه‌نظامیان شیعه حوثی تحت حمایت ایران در یمن، نقطه عطف دلهره‌آور دیگری در مسیر طولانی شکست‌های سیاست‌های غرب در خاورمیانه است که مهم‌ترین و پرپیامدترین آن برای دهه‌ها باقی است: شکست در حل مناقشه اسرائیل و فلسطین. این روزنامه انگلیسی نوشته است: این واقعیت که ایالات متحده با حمایت انگلستان موظف به استفاده از زور در پاسخ به حملات خفه‌کننده حوثی‌ها به کشتی‌ها در دریای سرخ بود، واقعیتی ناخوشایند را منعکس می‌کند: اهرم سیاسی واشنگتن رو به کاهش است، دیپلماسی آن ناکارآمد است، اقتدارش مورد تمسخر قرار می‌گیرد. یمنی‌ها بدون هراس قول دادند حملات ادامه خواهد یافت. این تشدید شدید و بی‌پایان، واقعیت ناخوشایند دیگری را برجسته می‌کند؛ قدرت مسلط در خاورمیانه دیگر آمریکا، مصر به عنوان متحد غرب، عربستان سعودی یا حتی اسرائیل نیست بلکه متحد اصلی یمنی‌ها، یعنی ایران است.

صحبت از برندگان و بازندگان در میان کشتار وحشتناک غزه آسان نیست اما از نظر استراتژیک، روشن است چه کسی در این بحران پیشروی می‌کند. با هر قربانی فلسطینی، جایگاه ایران با موشک‌های حزب‌الله، بمباران‌های عراق و سوریه و پهپادهای انصارالله یمن تقویت می‌شود. جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده، افکار جهانی (و بیشتر آمریکایی‌ها) را با تعهد عجولانه خود به حمایت بی‌قید و شرط از اسرائیل پس از جنگ غزه و وتو کردن طرح‌های آتش‌بس سازمان ملل متحد، بیگانه کرد. گاردین با اذعان به اینکه سیاست آمریکا در خاورمیانه منسوخ به نظر می‌رسد، افزود: ایالات متحده که هرگز در جهان عرب محبوبیت نداشت، به عنوان یک شر ضروری شناخته شد. اکنون این ایران غیر عرب است که هدایت منطقه را در دست دارد.

شلیک آسیا به دروازه صهیونیست‌ها

روزنامه شرق در صفحه نخست امروز خود به آزادی دو خبرنگار این روزنامه با قید وثیقه پرداخت و با تیتر «نیلوفر و الهه آمدند..‌.» نوشت: بالاخره بعد از یک‌سال‌ونیم، چراغ روزنامه‌ها روشن شد و نیلوفر حامدی و الهه محمدی، دو روزنامه‌نگار زندانی، به قید وثیقه ۱۰ میلیارد تومانی از زندان آزاد شدند. خبری خوشحال‌کننده برای همه ما که در تمام این یک‌سال‌ونیم در انتظار بودیم تا درهای زندان باز شود. هرچند هنوز روزنامه‌نگاران دیگری در زندان هستند، اما آزادی نیلوفر حامدی و الهه محمدی نقطه قوتی برای تن رنجور مطبوعات ایران بود. انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان تهران نیز ضمن صدور بیانیه‌ای، با اشاره به وثیقه سنگین تعیین‌شده برای آزادی نیلوفر و الهه، بر آزادی دیگر اهالی مطبوعات تأکید کرد. در متن این بیانیه آمده است:

به امید آزادی دیگر روزنامه‌نگاران در بند؛ خانم‌ها الهه محمدی و نیلوفر حامدی دو عضو انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان تهران، پس از ۱۷ ماه حبس با قرار وثیقه ۱۰ میلیارد تومانی برای هر یک، آزاد شدند. انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان تهران با انتقاد از وثیقه سنگینی که برای هر یک از این افراد تعیین شده است، آزادی موقت آنها را به فال نیک می‌گیرد و امیدوار است در دادگاه تجدیدنظر، حکم سنگین آنها شکسته و آزادی موقت به آزادی دائم تبدیل شود. ما همچنین امیدواریم روند آزادی به دیگر روزنامه‌نگاران در بند نیز تسری پیدا کند و تمام همکاران ما آزاد شوند.

شلیک آسیا به دروازه صهیونیست‌ها

روزنامه دنیای اقتصاد در صفحه نخست امروز خود به این پرسش پرداخت که چرا اقدامات اجباری جای سیاست‌های انتخابی را گرفته است؟ و با تیتر «تاوان تعویق اصلاحات‌اقتصادی» نوشت: چرا باید میان اقدامات اجباری دولت‌ها و اصلاحات سیاستی تفاوت قائل شد؟ در وجه نخست، تثبیت یا تعدیل قیمت‌ها و همچنین جرح و تعدیل سهمیه‌ها از جمله اقداماتی است که از سر ناچاری صورت می‌پذیرد و زمانی در دستور کار دولت‌ها قرار می‌گیرد که تداوم سیاست پیشین ممکن نیست و منابع کفاف پاسخ‌گویی به تقاضا را نمی‌دهد. در مقابل، اصلاحات سیاستی فعالانه انجام می‌شود و داشتن اهداف قابل سنجش و مدت زمان معین از جمله ویژگی‌های آن است. اصلاحات سیاستی به نوعی علاج واقعه قبل از وقوع محسوب می‌شود و تلاش می‌کند با همراهی افکار عمومی، از وقوع بحران‌های آتی (تاوان تعویق) جلوگیری کند، حال آنکه اقدامات اجباری در موعد بحران و بدون برنامه‌ریزی صورت می‌گیرد. در اقتصاد ایران اکثر تحولاتی که در دستور کار قرار می‌گیرد از نوع اقدامات اجباری است و معمولاً سیاست نادرست در قالب تخصیص نهاده ارزان یا کنترل قیمت آن قدر ادامه می‌یابد که با کمبود منابع، یک تغییر رویکرد از روی اجبار صورت می‌گیرد.

شلیک آسیا به دروازه صهیونیست‌ها

کد خبر 720122

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.