ارتفاعات البرز آخر هفته سفیدپوش می‌شود / منتظر نفوذ سرما باشید

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با بیان اینکه روزهای دوشنبه تا چهارشنبه افزایش دما در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل مورد انتظار خواهد بود، گفت: روز پنجشنبه با نفوذ جریانات سرد شمالی، شاهد ابرناکی و بارش همراه با کاهش نسبی دما در بعضی مناطق خواهیم بود.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آخرین وضعیت جوی در کشور اظهار کرد: امروز در ارتفاعات البرز مرکزی، ارتفاعات زاگرس مرکزی و بعضی نقاط شمال شرق و فردا در شمال خراسان جنوبی و جنوب خراسان رضوی بارش پراکنده و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: روز چهارشنبه در بیشتر مناطق کشور، جو آرام و پایدار حاکم خواهد بود و در اوایل شب در شرق اردبیل و گیلان، افزایش ابر و بارش پراکنده باران رخ می‌دهد و روزهای دوشنبه تا چهارشنبه افزایش دما در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل مورد انتظار خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: روز پنجشنبه با نفوذ جریانات سرد شمالی، ابرناکی و بارش همراه با کاهش نسبی دما در مناطق مذکور خواهیم داشت و در شمال غرب ارتفاعات البرز مرکزی نیز بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان ادامه داد: روز جمعه در استان‌های گیلان و مازندران بارش پراکنده رخ می‌دهد و در ارتفاعات زاگرس واقع در نوار غربی کشور افزایش ابر وزش باد و رگبار پراکنده رخ خواهد داد و در جنوب و شرق کشور، وزش باد پدیده قالب خواهد بود، همچنین از اواخر دوشنبه تا پایان هفته خلیج‌فارس و پنجشنبه دریای خزر مواج است.

وی خاطرنشان کرد: وضعیت هوای کنونی استان اصفهان، صاف تا کمی ابری، بعدازظهر وزش باد شدید، با بیشینه ۱۸ و کمینه صفر درجه سانتی‌گراد است و روز سه‌شنبه، صاف تا کمی ابری گاهی وزش باد با بیشینه ۱۵ و کمینه ۲- درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 720117

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.