دعوت از هنرمندان قمی برای مشارکت در زیباسازی شهری

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری قم ضمن دعوت از هنرمندان شهر قم برای مشارکت در زیباسازی شهری گفت: در قالب جشنواره شهرنگار هنرمندان قمی برای طراحی ۶۰ المان نوروزی مشارکت خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قم، پیام جوادیان شامگاه _یکشنبه، بیست‌وچهارم دی_ در جلسه هم‌اندیشی شهردار قم با هنرمندان منتخب شهر مقدس قم که در سالن همایش‌های رضوان شهرداری قم برگزار شد، اظهار کرد: شهرداری قم در عرصه فضای سبز موفقیت‌های چشم‌گیری داشته است.

وی با اشاره به اینکه سرانه فضای سبز در شهر قم در سال ۹۴، ۱۳ متر مربع به ازای هر شهروند بود، افزود: این سرانه امسال به ۲۱ متر مربع رسیده است و موجب شده قم به رتبه سوم کلانشهرها در عرصه فضاهای سبز برسد.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری قم با بیان اینکه در این مدت بیش از ۱۲۰ بوستان شهری مجهز را تقدیم شهروندان کردیم، عنوان کرد: مهم‌ترین رویکرد ما توسعه پایدار فضای سبز و استفاده از پساب در آبیاری فضای سبز است.

توسعه اماکن تفریحی در شهر قم

جوادیان با اشاره به اینکه توسعه اماکن رفاهی، گردشگری و تفریحی یکی از دیگر رویکردهای شهرداری قم بوده است، خاطرنشان کرد: در این مدت مجموعه‌های مختلفی ازجمله آب و تاب، باغ پرندگان، باغ گیاه شناسی، تله‌سیژ، سورتمه و … راه‌اندازی شده است.

مدیرعامل سازمان سیما و منظر شهرداری قم با بیان اینکه امروز هیچ بوستان غیر ایمن و غیراستانداردی نداریم، تصریح کرد: تمام بوستان‌های شهری در این مدت استانداردسازی شده است.

جوادیان با اشاره به اینکه طراحی و ساخت المان‌ها و هنرهای تجسمی در دستور کار قرار دارد، یادآور شد: استفاده از ظرفیت هنرمندان در موضوعات مختلف می‌تواند فضای شهری را متحول کند.

وی با بیان اینکه جشنواره شهرنگار در اسفندماه برگزار خواهد شد، اظهار کرد: در این جشنواره طراحی و ساخت بیش از ۶۰ المان نوروزی را به هنرمندان خواهیم سپرد.

کد خبر 720086

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    0 0
    عالیه و دستتون درد نکنه ایکاش برای زیباترشدن شهر این سفره خونه هاوکافه های کذایی که باعث ترویج سیگاروقلیون ومواد مخدر هستندبسته میشدالبته نه کافه کتاب