مسجد جامع همدان در حال تخریب است

نایب رئیس شورای اسلامی شهر همدان گفت: مسجد جامع همدان در حال تخریب است و اکنون یکی از ستون‌های زیر گنبد نشست نامتقارن دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از همدان، حجت‌الاسلام ناصر صفری افلاکی امروز _یکشنبه، بیست‌وچهارم دی‌_ در کمیته فنی عمرانی شورا با اشاره به وضعیت عمرانی مساجد در شهر همدان، اظهار کرد: معماری مساجد همدان فضای لازمی برای اجرای برنامه‌ها ویژه جوانان و نوجوانان ندارد.

وی با بیان اینکه شورای ششم ردیف بودجه برای کمک به مساجد پیش‌بینی کرده است، افزود: امسال بالغ بر ۱۸ میلیارد تومان بودجه برای مساجد در نظر گرفته شده است.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر همدان اضافه کرد: با توجه به اینکه اعتباری برای مساجد نداشتیم، اما بودجه تخصیص دادیم.

صفری افلاکی با تأکید بر اینکه ایمن‌سازی مساجد بر عهده حاکمیت است، افزود: به دلیل تراش دادن دیواره مغازه‌های اطراف مسجد به منظور توسعه مغازه‌ها مسجد جامع در حال تخریب است و یکی از ستون‌های زیر گنبد نشست نامتقارن دارد.

وی اضافه کرد: ضمن اینکه شورای شهر در حوزه مدیریت شهری باید تخریب بناهای تاریخی را پیگیر شود، اما
باید جلسه‌ای با حضور جمعی از صاحب‌نظران، نماینده ولی فقیه، استاندار، مدیرکل میراث فرهنگی برگزار شود تا راهکارهای مرمت و حفظ بناهای تاریخی در دستور کار قرار گیرد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر همدان ادامه داد: در حال حاضر بخش مرکزی، قدیمی و مسکونی شهر به فضای تجاری تبدیل شده است که با ورود مراجع ذی‌ربط می‌توانیم نابسمانی‌های موجود در وضعیت مساجد و کاربری‌های مذهبی را ساماندهی کنیم.

کد خبر 720078

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.