آغاز ثبت‌نام مراسم اعتکاف در کرمانشاه

رئیس ستاد اعتکاف استان کرمانشاه با اشاره به آمادگی مساجد استان برای میزبانی از معتکفان، گفت: ثبت‌نام مراسم اعتکاف از بیست‌ودوم دی در کرمانشاه آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، عباس سروری امروز _یکشنبه بیست و چهارم دی_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مراسم معنوی اعتکاف به تعبیر مقام معظم رهبری یکی از رویش‌های ارزشمند انقلاب اسلامی است با حضور گسترده مردم به ویژه جوانان این مراسم در سراسر کشور برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به آغاز ماه رجب و آمادگی برای برپایی اعتکاف، افزود: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده ثبت نام معتکفان از روز بیست‌ودوم دی آغاز شده است تا در تمام شهرستان‌های استان از سیزدهم تا پانزدهم ماه رجب این مراسم برپا شود.

رئیس ستاد اعتکاف استان کرمانشاه تصریح کرد: مراسم معنوی اعتکاف به مدت سه روز از پنجم تا هفتم بهمن به دو صورت حضوری و ثبت نام اینترنتی انجام خواهد گرفت که در مکان‌های مشخص شده برای اعتکاف ثبت نام حضوری از علاقه مندان به عمل خواهد آمد.

سروری ادامه داد: مسجد جامع و مسجد چهارمین شهید محراب در محله الهیه ویژه بانوان، مسجد حاج شهباز خان ویژه آقایان، مسجد عمادالدوله واقع در بازار زرگرها ویژه دانش‌آموزان و زندان دیزل آباد کرمانشاه ویژه زندانیان میزبان معتکفان این شهر خواهد بود.

وی با اشاره به لزوم برپایی مراسم اعتکاف در تمام شهرستان‌ها، گفت: مساجد جامع همه شهرستان‌های استان کرمانشاه برای شرکت عموم مردم آماده سازی خواهد شد و بر اساس استقبال مردم از این مراسم معنوی مقرر شده در سال آتی این مراسم به صورت گسترده‌تر در تمام نقاط محلی برای اعتکاف مهیا شود.

رئیس ستاد اعتکاف استان کرمانشاه اضافه کرد: برای اعتکاف مردم مناطق روستایی یکی از مساجد روستای بیلوار و برای دانشجویان نیز دانشگاه رازی در نظر گرفته شده است.

کد خبر 719970

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.